[UBK users] (nincs tárgy)

attila attuska1952 at gmail.com
2021. Aug. 12., Cs, 12:36:02 CEST

2021. 08. 11. 21:25 keltezéssel, László H. írta:
> Egy elvetemült ötleten agyalok egy ideje, és megkérdezném azokat aki
> ebben jártasak, mégpedig hogy három Linux rendszert fel lehet-e
> telepíteni egy Kingmax 240 GB-os SSD-re, ezek pedig az UBK4, a Mint 20
> Mate, és a Magyarch 2021.05-ös kiadása.
>
> Ámbár az utolsó kiadású Antergos (ha jól tudom a Japánok tovább
> vitték), és a Kubuntu 20.04, és az LMDE4  is képben volt egy ideig, de
> azokat a telepítő DVD-ket odaadtam már másoknak.
>
>  Valakinek van tapasztalata a Magyarch projekttel kapcsolatban?
> illetve egyáltalán lehet-e telepíteni a másik két rendszerrel?

> [...]

Nem ismerem a Magyararch disztrót, (gondolom valamiféle rolling Arch
nagyarított származéka), nekem csak UBK1/2,3.4 van, meg elhanygolt Arch
és Gentoo.

Az ssd-re nem való swap, mert már maga is elég gyors, majdem annyira
mint a memória. A memóriából manapság már Linux esetében is erősen
ajánlott a 8 Gb.

  Nem tudom, hogy minek neked Mint Mate, mivel lenne jpbb, mint az UBK
mate? Ja, hogy nincs Mate nevű UBK kiadás? Ha hiányzik nejed a Mint,
akkor felrakhatod majd a Cinnamont is, akkor teljesen Mint környezetban
érezheted magad. Tudom hogy nagy a Mint közössége és fejlesztő csapata,
Az UBK is a Mint és UBUNTU tapasztalait sűríti. Meg Fedpra, meg Debian,
meg Arch tapasztalatokat és fejlesztéseket.

Ha nagyon akarod mindet felteheted, de ajánlom, hogy utolsóként UBK-t
telepíts, mert az UBK grub biztosabban megleli majd a más disztrókat,
mint a más disztrók grubja, mert azok értjetően nincsenek felkészítve az
UHU megtalálására, egymáséra viszont teljesen, mivel ők sokkal többen
foglalkoznak a rendszereik karban tartásával, mint mi, az UBK kedevelők.
Az UBK rendszer egyáltalán nem kompatibilis a más deb csomagokkal, a
Mint, és UBUNTU ás egyéb Denian származékok, meg talán a Fedora (red
hat) igen.

Egyébként már szinte minden nagyobb nem rolling disztró átvette a Fedora
által kidolgozott dracut renszerindítást és az önálló calamares
rendszertelepítőt. Mi is.