[UBK users] Ki- és bejelentkezés grafikus módban

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2020. Május. 29., P, 10:28:48 CEST

2020. 05. 28. 18:19 keltezéssel, Imi Mester írta:

> A Waylandot még nem próbáltam ki. Fontolgatom.
>
> Nem tudtam, hogy a Wayland nem támogatja a SLiM-et.
>
> Örülök, hogy nemcsak nekem tetszik az alkalmazás.

Fordítva van, a SLIM nem tud wayland felhasználói környezetet indítani.
A SLIM korában még wayland nem létezett.

A wayland megjelenítőt eddig a nagyobb DE -k közül eddig csak a gnome
(alapértelmezetten) és a plasma (opcionálisan) használhatja.

A sway csempéző meg csakis azon létezik, amihez beléptető sem kell, csak
konzolos belépés és ott egy sway parancs.

Mondjuk egy átlagos (MATE,PLASMA,XFCE,LXDE,GNOME,LXQT,JWM,ICEWM,*BOX)
felülethez szokottnak nagyon idegen lesz, mint minden csempéző (i3, dwm,
awesome), és örül, ha végre megtalálja a kilépési billentyű kombinációt.
Van bennük "floating" mód is, mely megszokottabb annak, a ki először
merészel egy csempéző ablakkezelőt elindítani, mert abban végre tud
egérrel mozgatható "ablakot" is produkálni.

Én mindegyik csempézőhöz felrakatom a dmenu alkalmazást. mely a (mod+d)
lenyomása után előhívja a felső státusz sorban az alkalmazásokat.

MIndegyik csempéző billentyűvezérelt és csodákra képes!

A wayland felület nem minden GPU esetén használható, például nvidia GPU
esetén az nvidia hivatalos meghajtójával a gnome, a plasma el sem indul,
a szabad forrású mesa nouveau meghajtóval a gnome (wayland) gyönyörűen
megy, a plasma (wayland) meg keményen lefagy. A sway sem indul el nvidia
hivatalossal.

Egy régebbi laptopon próbálva, amiben integrált INTEL GPU van, simán és
szépen megy a gnome (wayland) és plasma (wayland) is, a sway is.

A wayland felületen régebbi, csak X-hez készült és manapság nem
karbantartott programok nem működnek, egyes grafikus alkalmazások,
játékok gyorsabbak, vagy esetleg lassabbak, mint X -en. Nekem a gnome
wayland alatt gyorsabbnak tűnik, mint X -en, de a totem nem ad képet!

A 0ad például simán megy waylandon is.