[UBK users] ISO

toccata toccata at euromail.hu
2020. Jan. 5., V, 20:48:34 CET

2020. 01. 05. 20:28 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Lehet, hogy a hardvered nem alkalmas a modern qt felület megjelenítésére.

Eddig is, már egy éve, UBK3 volt rajta és rendben működött. Valamint a
telepítő ismost is rendben ment, mega rendszer is egy ideig.

> Karakteres felületen próbáld meg az lxde meta csomag feltelepítését és
> utána az újraindítást. Az lxde csak gtk3 -at használ.
>
> apt-get update
>
> apt-get install lxde

A harmadik telepítés utáni első indításnál is ugyanaz volt a helyzet.

Csak root-ként tudtam belépni, mert a (közben rájöttem, nem gdm, hanem
lightdm) a beléptető a sima usernél nem érte a jelszót, így nem tudtam
beírni és ezáltal belépni se. Amikor azt mondtam neki root, akkor kérte
a jelszót. Így frissítettem az egészz rendszert, majd restart.

Ekkor a lightdmben sima usernél is kérte a jelszót. Beírtam, elfogadta,
ám a Modem manager elindulása után visszadobott a beléptetéshez. Arra
gondoltam, valami megsérült a Mate-ban. Bár érdekes, hogy rootként
működött. Nagyjából. Userként pedig sehogy se.

Beléptem mint root, feltettem a Cinnamont. Valamint léterohtam ismét az
egyik korábban is létezett usert. Kiléptem root-ból, átállítottam, hogy
Mate helyett a Cinnamonba lépjek, ám a saját usernevemmel ugyanaz maradt
a helyzet. Viszont az újonnan létrehozott régi userrel simán be tudtam
lépni és minden működik.

Irány visssza root-ba. Létrehoztam magamnak egy  új usert és oda is be
tudtam lépni.

Ebből nekem az jön le, hogy a korábbi mappámban sérülhetett valami ami a
Mate-t kivágta.

Örültem, hogy megvan a hiba és végül is minden jól van.

Dolgom volt, lekapcsoltam. Később vissza. Újabb meglepetés.

A grafikus rendszer nem indul el, csak abla felső sarokban villog a
kurzor. Majd egy idő után az üzenet, hogy upsz valami hiba történt, a
rendszer nem tudja kezelni a hibát.

Most itt tartok.