[UBK users] UBK3 beléptetési anomáliák

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2020. Feb. 18., K, 08:49:54 CET

2020. 02. 18. 5:37 keltezéssel, toccata írta:
> Sziasztok!
>
> Mint korábban jeleztem, ha Lxdm az aktív beléptető, akkor jön elő az a
> furcsaság, hogy amennyiben root-ként belépek Cinnamonba, majd a
> kilépés után egyik felhasználóhoz (szintén Cinnamonba), akkor
> egyszerre lesznek belépve mindketten. A felhasználó Cinnamonban a root
> pedig Mate-ban.
>
> Ha leállítom az Lxdm-et, és aktiválom a Lightdm-et, azonnal az 1000-es
> usert lépteti be automatikusan és máshoz nem is lehet, mert kilépés
> után rögtön vissza is lépteti.

Már az is furcsa és abnormális, hogy egy felhasználó root jogokkal
szeretne indítani egy grafikus munkamenetet. Erre nincsenek felkészítve
a desktopok és beléptetők.

Az a normális, ha egy felhasználó csakis felhasználóként és a
felhasználó jogaival és nem rendszergazdagént indít grafikus
munkamenetet. Az lxdm az abnormális és javítandó, mivel engedi a roor
belépést.Ez nem windóz rendszer, és ha valaki barmolni akarja a
rendszert, akkor arra való az esetleg root jogokkal futtatandó
alkalmazás lehetőségére például UBUNTU, vagy DEBIAN stílusban a sudózás.

Ezt a cinnamon/mate/root/user "anomáliát" csak te észlelheted, senki más
nem és nem is lesz "kijavítva".

A lightdm meg akkor nálad felejtős, mert azzal is vannak gondok, páldául
az éltalad említett. A lightdm az xfce4 beléptetője, a cinnamoné és a
gnomé a gdm, mely kiváló, az xdm az lxde -é.

A plasmáé az sddm, de az sddm -el is vannak gondok egyes intel grafikus
processzoroknál. Szerintem, ha a cinnamon a kedvelt deszktopod. akko
használd a gdm -et! Felejds el a lightdm -et, ha nem jó.

A mate-hoz meg bármit használhatsz, ami megy a gépeden.

Az én gépeimen a lightdm is megy, meg az sddm, én az sddm -et kedvelem,
noha használtam slim -et.