[UBK users] UBK3 - MySQL user

toccata toccata at euromail.hu
2020. Feb. 9., V, 17:28:58 CET

2020. 02. 09. 11:44 keltezéssel, Páder Rezső írta:
> Szia,

> Szerintem a xampp telepítője hozta létre úgy, hogy normál felhasználó
> lett, akit megjelenít a beléptető.
>
> A 'cat /etc/passwd | grep mysql' mit mond?

mysql:x:199:1000::/home/mysql:/bin/bash

> Melyik beléptető?
lxdm

És további furcsaság, hogy beléptem rendszergazdaként (Cinnamonba), a felhasználók között nem láttam mysql-t, és könvtára se jött létre. Így törölni se tudom.

Kiléptem, majd a saját felhasználóimba léptem be (és elfelejtettem visszkapcsolni, hogy Mate legyen a felületem, ahogy szokott). Szóval beléptem hozzám, Cinnamonba, tálca a képernyő alján, Syantic indítás után kéri a root jelszót.
Viszont a képernyő tetején ott van root tálcája (Mate-ból) és onnan indítva a Synapticot, simán indul, nem kér jelszót.
Szóval két felhasználó van bent egyszerre.

Kiléptem, majd vissza, és már csak magam vagyok.
Lásd a mellékelt képernyőfotókat.