[UBK users] UBK3 Plasma teszt

Szines en at szinesuvegek.tk
2019. Okt. 24., Cs, 15:13:46 CEST

Próbálkoztam. A MATE-s rendszert telepítettem az isorol majd utána a már telepítményen a PLASMÁT. Automatice a plasma-desktop csomagot telepítettem és ez okozott egy sor bonyodalmat, melyet alább leírok. Mikorra már egy részét megoldottam, láttam, hogy van egy kde csomag is. Ezt telepítve a PLASMA rendesen működik, látszólag waylanden. Alt-Tab és Alt-F2 is. Persze LightDMből indítva. Ami a Plasma alább vázolt hiányosságait illeti, a kde csomag megoldotta. Viszont vannak beállítási gondok - az egér nagyon nagyban jelenik meg, át kell állítsam 24-re, hogy jó legyen, a kábel nélküli egér kijelentkezés utáni újbóli bejelentkezéskor nem működik, ki kel húzzam és újra csatlakoztassam, log-out és sleep jelenik meg angolul - aztán még lehet kiderülnek egyebek is.

Amit röviden vázolhatok: sddm hibás (alább a megnyilvánulási részletek), gdm nem működik egyáltalán, lightdm csak miután a lightdm-gtk-greeter csomag is telepítődik. A lightdm csomag nem hozza magával.

Akinek van ideje és kedve, olvashatja tovább a kalandokat. :)

Első telepítéskor azt választottam, hogy csak jelszó kérése után léptessen be a MATE kezelőfelületére. Ebben az esetben a sddm folyamatosan összeomlott, villant fel fel, majd sötétült el minden, folyamatosan. Nehéz volt elkapni azt a momentumot is, amikor sikerült konzolosba átlépni, hogy legalább leállíthassam a gépet. Mivel nem tudtam, hogy mit tegyek, és az előző UBK3-as isoknál már találkoztam a helyzettel, újratelepítettem automatikus beléptetési opcióval. Így indult is minden rendjén.

1. Valami gond van az SDDM-el.

Frissítettem és utána telepítettem a PLASMA-DESKTOP csomagot. Telepítés közben otthagytam a gépet. A képernyő elfeketedett, 40 perc után, mikor visszatértem, nem tudtam belépni a grafikus felületre. Konzolból újraindítottam.

Nem hozta magával se a konsole-t se a dolphin-t. Újraindításkor ugyancsak a MATEba lépett be, kijelentkezés esetén az sddm újból a villogós állapotba került, így onnan nem tudtam PLASMÁba lépni. Ezért az sddm.conf-ban kicseréltem MATE-t PLASMÁra. Így újraindításkor minha lépett volna be a plasmába de mégis kidobódott a villogó sddmbe. Ezek láttán, gondoltam hátha sikeresebb lesz más beléptetővel. SLIM volt a következő. Az nem villogott, de csak a MATEba lépett be. Majd GDM, ez csak fekete képernyőt eredményezett, tehát a GDM meg se jelent.

2. GDM nálam egyáltalán nem működik.

LXDM-ről is csak a MATE ment, LIGHTDM esetén pedig konzol jött elő, mert kiírta, hogz a lightdm.service nem indítható, így startx paranccsal MATEba léptem. Néztem, hogy mi hiányozhat a LIGHTDM-nek. Telepítem a lightdm-gtk-greeter csomagját, hát szépen működőképessé válik.

3. LIGHTDM a lightdm-gtk-greeter csomag nélkül nem működik, miért is van két független csomag, ha egyik a másik nélkül nem létezhet? Együtt kéne települjenek.

Kiválasztom a PLASMAt, és innen sem megy. Most már kezdett nagyon gyanús lenni. A synapticban kezdek fürkészni, hátha valamit látok. És biza igen. Nincs telepítve a kwin csomag. Telepítem, és ... indul.

4. a KWIN csomagot sem hozza magával a plasma-desktop.

KWIN telepítése után nem teszteltem újból a beléptetőket. A LIGHTDMben két Plasma bejegyzés szerepel, tippelek, hogy az xorg és wayland változatnak, de ez nem jelenik meg feltüntetve sehol. De csak az első bejegyzésre indul az is ha a kinézetből ítélek, waylandre lép be. De miért van kettő, ha csak egyik tipus telepítődik csak? De hoppá, nincsenek plasma beállítások.

5. Hiányzik a SYSTEMSETTINGS csomag. Ez sem jött magától.

És nincsen a plasma grafikus hálózatkezelési lehetősége sem.

6. Hiányzik a PLASMA hálózatkezelő.

Próbálom a már általam régóta UHUn hiányolt Alt-F2 és Alt-Tab PLASMÁn való működését. Ez az egyetlen disztró, és már tömérdeket próbáltam, más okokból, amelyben PLASMÁn nem működik ez a két funkció xorgos plasmán. De most waylanden sem. Alt-F2re csak egy átlátszó keret jelenik meg, egyéb semmi,  Alt-Tabra pedig a szokásos váltó kéne előjöjjön, de semmi.

7. Alt-F2 és Alt-Tab nem működnek.

Ezek voltak a kalandok, míg a kde csomagot felfedeztem. :)