[UBK users] FTP

toccata toccata at euromail.hu
2019. Feb. 18., H, 21:11:25 CET

Sziasztok!

Még mindig foglalkoztat az otthoni hálózat életre keltése.

Minden fájlkezelőben láthatóak az éppen bekapcsolt gépek, ám csatlakozni
egyikhez se tudok. Mi kell hozzá?

Nem kevés netes kutakodás után feltettem a proftpd-t,  ám nem tudom
elindítani.

Terminálban, rendszergazdaként a /systemctl start proftpd.service/
eredménye:

/Failed to start proftp.service: Unit proftp.service not found./

Hogyan kell életre kelteni? Hol és hogyan kell beállítani?

Ubuntura, Debianra találtam némi infokat, ám valamiért (tán az UHU
miatt?) nem működnek (vagy csupán miattam?).

Ugyanez a helyzet nfs-sel is.

Ötlet?