[UBK users] UBK3 frissítés hiba lvm-lib

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 9., P, 10:02:34 CEST

2019. 08. 09. 8:42 keltezéssel, ! Annonymous írta:
> Megint bátor voltam, rányomtam a minden frissítés telepítésre, sajnos
> kissé tönkre vágta a rendszerem (UBK3 mate):

Tényleg nagyon bátor voltál. Sajnos nem lett értesítve a lista az UBK3
tároló váltásról. Az egykori dev tároló lett most az UBK3 tároló,
melyben a csomagfrissítéseken kívül igen mélyreható váltások történtek.

A tároló üzemeltetőnk ezt nem tette meg, gondolván, hogy az UBK3 -at
csak mi hárman, *R*ezső, *I*mre, *A*ttila, a "karbantartók" használják.

Nekem sikerült már az ubk3 telepítményem teljesen felfrissíteni
(átállítani), Imrének az UEFI -s rendszerén még csak részlegesen,
Rezsőnek is sikerült.

Az egész init rendszer ki lett dobva, teljesen systemd alapú, az
initramdiszk is dracut generálmány.

Két lényeges ütközés van, az lvm-lib és a libsoup. Leküzdésük:

Ha valahogy még indul a félresikeredett UBK3 frissítmény:

A /var/cache/apt alatt kell lennie a lvm-lib_2.02.185-1.6_amd64.ubk3.uhu
és a libsoup_2.66.2-1.3_amd64.ubk3.uhu csomagoknak.

Ha nincsenek ott, akkor be kell szerezni őket. Rájuk kell navigálni
super rendszergazdakánt és ott kiadni ezt:

dpkg -i --force-all lvm-lib_*

dpkg -i --force-all libsoup_*

Ezután már mehet az apt-get -el a frissítés befejeztetése.

Rááadásul még nem árt egy mkinitr-installedkernel parancs kiadása sem,
hogy az initramdiszk újragenerálódjék, aztán csak reménykedni lehet,
hogy újraindítható sikeren a rendszer.