[UBK users] UBK1 + KDE

! Annonymous rdszemet at freemail.hu
2018. Feb. 26., H, 21:25:56 CET

-------- Eredeti levél --------

Feladó: Kiss Attila <attus at enterpriseforever.com>
Dátum: 2018 február 25 20:36:35
Tárgy: Re: [UBK users] UBK1 + KDE
Címzett: users at lists.ubk.hu

> A frissítetlen ubk1 telepítményemen a mate-panel_1.18.6-1 memóriája
> áll mint a cövek már egy órája 77,1 Mb -on.
>
> Ellenben a bratyómnál a mostani legfrissebb a 4 Gb memóriát nekem 10
> óra alatt felzabálta, semmit nem lehetett elindítani, figyelmeztető
> ablak jött, hogy nincs memória!
>
> Az épp nyitva volt mate-terminálban adtam ki a mate-panel --replace
> parancsot, hogy egyáltalán el tudjak indítani valami mást.
>

> Ez az új mate-panel hibája egyértelműen.

Sikerült nyakoncsípni a főbűnöst.

Nem a mate panel a bűnös, hanem a hplip, vagy őt nem szereti a mate-panel.

Tény, hogy az automatikusan induló cuccok közül a hplip -et kivéve
megszűnik a memóriazabálás, ami más desktopoknál nincs is. Kipróbáltam
cinnamon, gnome-classic és lxqt alatt, ott nem rakoncátlan legalábbis
nálam, de nekem nincs HP eszközöm, ezért lehet, hogy akiknek van ilyen,
ott is gonoszkodhat a hplip. Cinnamon és gnome-classic alatt zombi a
hplip, mate alatt élő és zabálja a panelt, lxqt alatt élő és nem kavar
be. A gnome3 -ra fel sem tud telepedni, mert ott nincs panel. Plasma
alatt nem néztem, lxde alatt meg minek, ha lxqt alatt jó?

Addig, míg rendbe nem lesz téve, az alábbi ideiglenes megoldások
mindegyike jó:

1. A hplip kiszedése a beállítóval az automatikusan induló cuccok közül.
2. Egy jobb egér kattintás a felső fő mate panelra, a felbukkanó menüből
a panel visszaállítás választása.
3. A rendszerfigyelőben a mate-panel -t legyilkolni, erre ő erőszakosan
újra indul és minden rendben lesz az adott munkamenetben.