[UBK users] UHU Netbook Edition

toccata toccata at euromail.hu
2018. Dec. 24., H, 07:11:46 CET

2018. 12. 23. 20:59 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Csak úgy lehet kideríteni, hogy mit követhettél el a gdm -el, ha van
> valami kapaszkodó.
>
> Ha a sytemcsl start gdm -re nem történik semmi, de a konzolos gépelési
> lehetőség megmarad, akkor nagyon hasznos a
>
> "systemctl status gdm" parancs kimenete.
>
> Ha ez azt mondja, hogy rendben megy a szolgáltatás, akkor belépsz
> grafikus felületre akár a systemctl stop gdm és systemctl start sddm
> -el az sddm beléptetővel.
>
> 1. Root-ként terminálban kiadni, ez a "journalctl".
>
> Ez jókora adagot ír ki abba a terminálba, amiben kiadod, ez is jó
> [...]

Megoldódott a probléma. Az én tudatlanságom volt az ok.

Miközben nekiláttam a /journalctl /kibogarászásának, szembe jutott, hogy
a Gnome-ot nem tettem fel teljesen, hanem csak pár számomra szükséges
alkalmazást belőle. Mivel úgy gondoltam, a függőségek miatt, a
működésükhöz szükséges egyéb programok is feltelepülnek. Nos, úgy tűnik,
a gdm kivételével ez így is volt.

Feltettem a Gnome-ot mindenestől, majd ismét tettem egy próbát és
lássunk csodát minden rendben van.

Igaz, így egy csomó felesleges(?) kacat is felkerült és foglalnak némi
helyet, ám a lényeg, hogy minden hibamentesen működik. Remélem, nem csak
egyelőre!

Köszönet a segítségért és a türelmetekért!

Békés, boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!