[UBK users] Új UBK3 teszt

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2018. Aug. 3., P, 15:41:22 CEST

>A Gimp témáját csak azért jeleztem, mert meglepett, hogy az amúgy
>alapértelmezetten világos témájú UHU és mindig a rendszer szerint
>alakuló Gimp témája fekete. Átállítottam a Gimpben a rendszer szerinti
>témát, de gondoltam az alaptelepítményben is így kéne legyen.

Ízlés dolga. Épp ezért alkalmazások alap témáját, kinézetét nem szoktam
rendszerszinten módosítani.
A gimp ráadásul „üresen”, simán a menüből indítva azonnal 3 ablakot
nyit meg, plusz minden képhez egyet-egyet. Így nézve talán nem is baj,
ha a gimp ablakai jól elkülönülnek a többi alkalmazásétól.
No meg a rendszer témát sem hagyja meg változatlanul, abba is belenyúl
valamennyire.

>Az oxygen-gtk csomagok valóban egyesítik valamelyest a rendszert, de
>csak az oxygen-gtk2 használható és csak arra ami még gtk2-vel működik,
>de ezek esetében sem veszi át az oxygen-gtk2 a KDE színbeállítását.
>Oxygen-gtk3 már egy ideje használhatatlan.

Akkor az oxygen-gtk3 csomag kidobható? Máshol sem láttam ilyen csomagot.

>Most már hogy a Libreoffice-ba visszatért a kde kiegészítő, az már
>egészen viccesen jelenik meg, ha nem az alapértelmezett breeze
>használódik, vagy esetleg Numix gtk téma és Numix KDE színek. A
>Libreoffice alapjáratban gtk3 lesz, a párbeszédablakok - megnyitás,
>mentés - pedig KDE, úgy kinézetében mint színvilágában.

Igen, ez egyelőre így működik. Már az is haladás, hogy a
párbeszédablakok a kde-hez igazodnak, korábban ez sem volt, mert ahhoz
a qt fejlesztőknek kellett volna megoldaniuk 3 bugot.
Szóval most a libreoffice fejlesztők külön lekódolták, ami a qt5-ben
nekik hiányzott.

>Ezért keresek valami megoldást az egységes kinézetbeállításra. És ez
>sikerült nagyon jól az openSUSEban, amelyben a a gtk-t húzom rá a
>kde-re.

Elvileg a kde-gtk-config erre való. Persze lehet, hogy az oxygen-gtk
csomagok bekavarnak neki.

--
R.