[UBK users] Új UBK3 teszt

Szines en at szinesuvegek.tk
2018. Aug. 3., P, 13:16:22 CEST

Ezen újabb UBK3-as iso gond nélkül telepítődött offline módban, majd utólag került fel a KDE. Ezt választottam, mert egyszerre túl sok időbe telt a múlt alkalmakkor a hálózatos telepítés - míg mindent letölt és telepít, hosszas. Így rövid idő alatt telepítettem a rendszert, majd később a KDE-t.

Mivel a synaptic nem működik - mert elsőre ezzel próbáltam - apt-get install kde-vel telepítettem a KDE-t.

Az indulás kissé "szemetesnek" bizonyul, de működésben nem zavaró. Sokkal több kiírás van mint eddig, legtöbbjén szempillantás alatt átfut.

A KDE dolphinban a HELYEK panel fordítása megoldva. Köszönöm.

A Gimp témáját csak azért jeleztem, mert meglepett, hogy az amúgy alapértelmezetten világos témájú UHU és mindig a rendszer szerint alakuló Gimp témája fekete. Átállítottam a Gimpben a rendszer szerinti témát, de gondoltam az alaptelepítményben is így kéne legyen.

Az oxygen-gtk csomagok valóban egyesítik valamelyest a rendszert, de csak az oxygen-gtk2 használható és csak arra ami még gtk2-vel működik, de ezek esetében sem veszi át az oxygen-gtk2 a KDE színbeállítását. Oxygen-gtk3 már egy ideje használhatatlan.

Most már hogy a Libreoffice-ba visszatért a kde kiegészítő, az már egészen viccesen jelenik meg, ha nem az alapértelmezett breeze használódik, vagy esetleg Numix gtk téma és Numix KDE színek. A Libreoffice alapjáratban gtk3 lesz, a párbeszédablakok - megnyitás, mentés - pedig KDE, úgy kinézetében mint színvilágában.

Ezért keresek valami megoldást az egységes kinézetbeállításra. És ez sikerült nagyon jól az openSUSEban, amelyben a a gtk-t húzom rá a kde-re.

Sambáról nyilatkozni nem tudok. Nem értek hozzá egyáltalán, csak annyit tudok róla, hogy azon keresztül érhető el a windowsos hálózat. És UBK3-an a dolphinból nem elérhető. De Manjaron pl. megy semmilyen általam végzett beállítas nélkül.