[UBK users] UBK frissítések [ UHU-Linux UBK1 main ]

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Nov. 23., Cs, 20:56:10 CET

> calamares 3.1.8~rc1-1.2 (i386)
> Általános telepítő
A telepítő pendrájvomra még régebben kiírt stabil ubk1/32 isóról
bootoltam. Előtte minden vinyó madzagját lehúztam, csak ez a pendrájv
volt az egyetlen, amiről a pc bootolhatott. A live MATE felültem
felfrissítettem a rajta lévő calamares csomagot az ftp-n lévőre, a
sallangokkal együtt.

A próba usb átalakítón lévő 10 Gigás IDE vinyó usb végét rádugtam a
pécére. A rajta lévő egy szem ext4 -es partíciót a rendszer felcsatolta
automatikusan.
Egy mate terminált nyitottam root jogokkal és benne leválasztottam ezt a
felcsatolt partíciót.
A terminálban kiadtam a parancsot: "calamares.live".
Elindult a calamares, megadtam a célnak az USB leválasztott partícióját,
és eme partíció lecserélését választottam a leendő ubk1 telepítménynek.
Megadtam a leendő user nevét, a jelszavakat és hajrá!
Csinálta rendben az unpackfs feladatot vagy fél órán át, a pendrive
villogott, a vinyó zöld ledecskéje is, a kék csík iszonyú lassan
mászott, a terminálba kiírt valami pyc hibát, de ennek ellenére
végigcsinálta, a rendszerbetöltő is feltelepült és közölte a calamares,
hogy újraindíthatom a masinát.

A vinyóról bootolva szépen elindult a feltelepült MATE!