[UBK users] UBK frissítések [ UHU-Linux UBK1 user/attus ]

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Már. 28., K, 08:57:10 CEST

> Te tudod már, hogyan lehet  tisztába tenni a libeket?
Csak sejtem, hogy glibc-t kellne rendbe tenni. Hogy merészel ő a /lib64
alá pakolni cuccokat?

A glibc -nek most az összes cucca lib64 alatt van, Arch-Linux így
operál, hogy ne tegye:

  echo "slibdir=/usr/lib" >> configparms
   echo "rtlddir=/usr/lib" >> configparms
   echo "sbindir=/usr/bin" >> configparms
   echo "rootsbindir=/usr/bin" >> configparms

   # remove fortify for building libraries
   CPPFLAGS=${CPPFLAGS/-D_FORTIFY_SOURCE=2/}

   ../${pkgname}/configure \
       --prefix=/usr \
       --libdir=/usr/lib \
       --libexecdir=/usr/lib \
       --with-headers=/usr/include

Arch nem használ lib64 -eket, de túlzásba viszi, mert a sbin -eket is
mindenütt a /usr/bin alá teteti.
Megkíséreltem lemásolni, valóban a lib64 -ek helyett a /usr/lib -be
rámolt, de feltelepítve egyből megszűnt a bash, meg minden elérhetősége.
A chroot chrootmappa /bin/ldconfig az ment, de hiába. Visszaraktam a te
glibc -det, azzal megy legalább.

A pcre -vel, a ncursessel, a readline -vel amit utólagos linkelésekkel
tettem az a gány netovábbja, az nem maradhat majd így.

A most működő rendszeremen is vannak még különféle linkek lib -ből
lib64-be és vissza, de most működik.

Lehet, hogy az mc esete is ezért nem tűnt fel nekem, de működik.

Az biztos, hogy a mostani csomagkészlet csomagolásai alapnak már bőven
elegendő, de javításra szorul.

1. A most meglévő csomagütközéseket ki kell irtatni.
2. Ha a glibc 64-es libek nélküli életrekeltése végképp nem megy, akkor
legalább az installjába bevenni a cp -s /lib64/* /lib stílusú gány parncsot.
A hasonló gondú egyéb csomagoknál is, lásd pcre.
3. Le kellne gyártani valamennyi lényegeset amd64 struktúrával, rendes
depends fázissal, hogy a dpkg ne nyavalyogjon és simán, a 32 bites
dpkg-val is fel lehessen őket telepíttetni egy újabb chroot mappába.
4. Ezt az amd64 -es csomagbandát nem lehet rátelepíteni a mostanira,
mert a dpkg nem fogja beállítani őket, inkább célszerűbb egy újabb
chroot mappába. Ha ez megvan, akkor oda kell átlépni a következő
fordításokkal.
5. Ha mindez megvan, meg kell oldani, hogy az uhubuild-prepare-chroot
képes legyen a 64 bites fordítási chrootot létrehozni a már legyártott
alapcsomagkészletet tartalmazó helyi repóból. Erre a mostani 32 bites
apt csomagunkat kellene valahogy rávenni, hogy a 64 bites csomagok
jelenlétét is érzékelje.

Ez utóbbiban és glibc téren Rezső biztosan többet tudna tenni, legalább
ötletszinten, mint mi.