[UBK users] wif hiba

Török Árpád torar at freemail.hu
2017. Jan. 15., V, 08:11:47 CET

Elég régen csináltam, de talán egy-két ötletem használható. Szóval:

wlo1      Link encap:Ethernet  HWaddr 1E:65:5C:15:BC:60
            UP BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
            collisions:0 txqueuelen:1000
            RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:0 (0.0 b)

Látja a hardvert, de nincs bekapcsolva. Én megpróbálnám a
hálózatkezelővel elindítani a wifi és azonnal ifconfig-gel megnézni,
kapott-e adatokat. Ha nem, akkor most root-ként jöhet az *ifconfig wlo1
inet 192.168..*(a router tartományába eső cím) *netmask 255.255.255.0
broadcast* (ide a broadcast cím, pk. a tartomány felső címe) *up* Ezzel
bekapcsolod adott paraméterekkel a hardvert. Ellenőrzés: *ifconfig*
Látnod kell az általad megadott paramétereket a wlo1 mellett. Ismét a
hálózatkezelő. Valószínűleg a titkosítás miatt nem nem tud majd
csatlakozni. Lehet, hogy rövid időre le kellene kapcsolni a titkosítást
és megnézni, úgy van-e kapcsolat. Ha nem, akkor próbáld meg a
hálózatkezelővel megadni a szükséges adatokat, majd ellenőrzés
(ifconfig), hogy mit kapott. Ha csatlakozik, akkor attól függően, hogy
melyik parancs van telepítve iwscan wlo1, iwspy wlo1, vagy *iwconfig
wlo1 scan *(a parancs pontos formáját a megfelelő kézikönyvoldalon - man
parancsnév - nézd meg.)

Nézz körül és a saját essid-ed mellett megadott csatornán (channel)
van-e másik hálózat. Ha igen, akkor keress egyet, ami üres és válts
csatornát arra.

--- Gondoltam megnézem a lehetőségeket a régi laptopomon, amin van wifi
(asztali gépen nincs, mert minek), de nem indul, nem találja a kernelt.
Valószínűleg a frissítés a grub.cnf-et nem írta át. Hogy száradjon le a
keze annak, aki a grub2-t kitalálta. A régi grub-bal kb. 2 perc és futna
a rendszer. Most molyolhatok, mire kitalálom, hogy hányas kernel van fent.

Akkor egyelőre ennyit.

Török