[UBK users] wifi hiba

Török Árpád torar at freemail.hu
2017. Jan. 14., Szo, 13:10:12 CET

Igazából, amit írtam azért írtam, hogy jó lenne végigmenni a dolgon az
elejétől kezdve. A mostani feltételezésetek, hogy a driver-rel van a
gond, vagy a nm-aplettel.
Az ifconfig-ból azonnal kiderül, hogy a wifi működiik-e egyáltatlán.
Régebben jártam úgy - talán még UHU-val is -, hogy valamiért blokkolva
volt a wifi (illetve a bluetooth stb.) hardvere. Erre való az rfkilll,
amit akkor érdemes kiadni, amikor az ifconfig nem lát semmit. Ekkor a
látott eszközök státuszát visszajelzi.

Ha a wifi mellett block felirat olvasható, akkor ki kell adni az rfkill
unblock wifi parancsot. (Ha egyáltalán nem látható, akkor nem indult el.)

Ha nincs blokkolva, akkor az ifconfignál meg kell nézni az ip címet,
netmask-ot és a bdcast-ot, hogy stimmelnek-e.

Ha fut a wifi és kapcsolódási gondok vannak, akkor iwscan, vagy iwlist
wlan_valami scan. Ekkor kiderül, hogy milyen adók vannak a közelben és
megnézheted, a saját wifi-d beállításait, megfelelőek-e.
Ezután iwconfig illetve az iwpriv parancsok segíthetnek a wifi
beállításában. Nálam volt olyan, hogy rendszeresen szétesett a vonalam,
mert a szomszéd ugyanazon a csatornán kommunikált. iwconfig --help-re
kiadja az állítási lehetőségeket. Én minden esetre ifconfig-gal előbb
tutira beállítanám az ip-címet, a netmask-ot és a broadcast-ot és
bekapcsolnám.

pl: ifconfig wlan0 inet 192.168.2.103 netmask 255.255.255-0 broadcast
192.168.1.254 up

Eztán kezdeném az iwconfig-ot piszkálni - essid cstorna stb. Emlékeim
szerint az iwconfig-gal a wpa-psk nem állítható be, ahhoz kell az
iwpriv, de ez már macerás.

Attilával viszont nem értek egyet, mert a balta sok mindent (meg)old,
pl. a streszt is. :)

Török