[UBK users] UBK1 Nvidia-340 frissítés

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Dec. 22., P, 08:50:05 CET

> Tudtam én, hogy nem szabad frissítenem az nvidiát. :) Az nekem nem
> szokott sikerülni :D
> Telepítés után ha jól értelmezem egy ramdac nevű modult nem tudott
> betölteni, de hogy a nouveauval miért nem sikerült elindítani a
> rendszert az sem tudom. Na mindegy sikerült rájönnöm, hogy lehet
> visszaállítani az előző verziót.

Nekem nvidia GF210 -es videókártyám van, azzal kipróbáltam és jó. A 401
-est is leteszteltem, az is jó.
Ha neked nem csak az előző jó, akkor legalább őrizd a régi csomagot.

Alapok.

A rendszer indítása ramdiszkről történik, azt tudja csak használni csak
más híján, ami abban van és azt is használja. A kernel meg azt, ami neki
elő van írva a grub linux parancssorában.
A nouveau töltődik be mindig elsőnek, ha ez nincs letilva (blacklist a
ramdiszk /etc/modprobe.d-ben, vagy a linux boot sorban a nomodeset, vagy
más paraméter által). Ha a nouveau egyszer be van töltődve a modulok
közé, az már egyeduralkodó és engedi be az nvidia.ko modult, kiszedni
sem engedi magát.
Ha a nouveau nincs betöltődve, akkor a rendszer egy nvidia,ko modul
betöltésével próbálkozik és azt tölti be. Ha az sincs, marad a vész vga.
A rendszer ezután átvált a ramdiszkről a rendszer fizikai eszközeire,
mint a vinyók is például és a linux sor paramétereiben megadott
fájlrendszerre teszi át a gyökér fájlrendszerét, ezután már el tudja
érni a vinyón lévő kernel rendszermodulokat is.

Az initramdiszkedben biztosan ott van a régi verziójú nvidia.ko, ez más
verziójú, mint az, amit frissítettél, ezért a frissített nem tud
betöltődni, mert ütközik az egyszer már betöltöttel.

Ezt így tudod leellenőrizni:

1. Elindítod a régivel, örülsz.
2. Felfrissíted félve az nvidia-340 csomagot.
3. Összeomlasztod az X -et.
3a. Alt+F1 terminál.
3b. systemctl stop displaymanagered (sddm, lxdm, vagy mittomén)
3c. killall X (ha még lenne alt+f7 -en..)
4. Kiszeded a régi nvidia -t és betöltöd az újat
4a. rmmod nvidia (Ha sikerül, nem pofázik vissza)
4b. modprobe nvidia (Ha sikerül, nem pofázik vissza)
5. Ha sikerült, akkor indíthatod az új drájverrel az X -et
6. systemctl start displaymanagered

Ha nem sikerül (kétlem), akkor visszateszed a féltve őrzütt régi nvidia
csomagod a dpkg -i régicsomagod segítségével.

Ha sikerül, akkor újra kell generáltatnod az initramdiszket, hogy a
friss nvidia.ko belerepüljön.

mkinitrd-installedkernel

A másik fontos dolog az, hogy az én intramdiszkemben soha nincs
nvidia.ko, hogy ne legyen initramdiszbaen és vinyón lévő nvidia
kernelmodul közt verzió ütközés. Ezt úgy értem el, hogy leszedem az
nvidia drájvert, majd EKKOR újrageneráltatom az initramdiszket, így az
nvidia.ko nélküli lesz.
Így mindig el tudom indítani nouveau-val, ha nincs feltelepítve a
vinyóra nvidia drájver, de ha fel van, akkor csak a nomodeset módban
lehet már elindítani, és mindig sikerülni fog.
Az nvidia csomag előírja az X -nek, hogy nvidia drájvert használjon, a
csomag eltávolításakor ez az előírás megszűnik, akkor az X úgy épül fel,
ahogy tud.