[UBK users] nyomtató

en at szinesuvegek.tk en at szinesuvegek.tk
2016. Dec. 22., Cs, 10:26:41 CET

A Brothernek egész jó linux lefedettsége van. Telepítési és ellenőrzési
módokat is mutat. Innen elérhető:
http://support.brother.com/g/s/id/linux/en/download_prn.html#HL-2030

1. Amúgy nekem is rengeteg gondom volt/van UBKs UHU 2.2-n. Pl. egy MG
6450-es Canont sehogy sem tudtam beüzemeltetni az ubks 1.4.4-5.1-es
CUPSal, csakis ha visszafejlesztettem az uhus 1.4.4-3.4-re. Nem
használok még uhu-linux 3-t, de hátha hasonló probléma lehet. Meg kell
próbálni egy másik CUPSot.

2. Vagy a http://localhost:631/jobs?which_jobs=all alatt ha megjelennek
a ki nem nyomtatott oldalak, és "_ps to raster fail"_ vagy valami
hasonló áll, akkor átállítani az alkalmazásban (az egyedüli ahol tudom
hogy ezt át lehet állítani az a libreoffice), hogy ne pdf-ből, hanem
PostScriptből nyomtasson. Vagy esetleg AcrobatReaderből próbálkozz, nem
ez vált be, ugyanis KDE-n az említett nyomtatóval, Libreoffice és
AcrobatReaderen kívül semmilyen más alkalmazásból épkézláb nyomtatványt
nem sikerült kihoznom - általában negyedeli az oldalakat, vagy teljesen
feketét nyomtat. Fotókat most sem tudok, mert a színeket teljesen
eltorzítja az UHU 2.2, így ha fotót akarok rendesen nyomtatni, más
rendszert kell használnom. De így is mindenképp át kell alakítsak minden
fájlt pdfbe, hogy acrobatból, vagy ha nem akkor libreofficeból
nyomtassak.

3. Megnézni, hogy konzolos lp, lpr parancsokra mit reagál.

4. Ellenőrizni az cups mappáinak jogosultságait, hogy olvashatóak
legyenek. Ha a felhasználó számára nem olvashatóak, akkor nem működik a
nyomtatás.

Most egy HP-t használok, 1015-ös InkAdvantage, hasonlóak a tünetek ubks
kde 2.2-n, ráadásul a HP kezelőből telepíteni nem tudom, mint más linux
rendszereken, habár ugyanazok a csomagok megvannak, a 3.14.4-es hplipben
is benne van a vezérlője, de én csakis egy Puppy linux csomagból
kiemelttel tudtam CUPSban telepíteni. Így sajnos karbantartás nem tudok
végezni a nyomtatón,csakis más linux rendszeren. Ezt a HPt live 3-n
teszteltem, ott rendesen telepíthető HP kezelőn keresztül. Haladóbb
nyomtatást azon még nem végeztem. Viszont ugyanez a nyomtató, más gépen,
elméletileg ugyanazzal az rendszerrel, annyi különbséggel, hogy a
hivatalos 2.2-es UHUból, eredeti maggal de utólagos ubks naprakész
frissítésekkel, rendesen kezeli a HP kezelődől a nyomtatót. Sajnos a
nyomtatás viszont ugyanolyan körülményes, ablakkezelőtől függetlenül.