[UBK dev] grub2

Kiss Attila attuska1952 at gmail.com
2021. Jan. 2., Szo, 17:41:35 CET

2020. 12. 30. 16:03 keltezéssel, Szilágyi Zsolt írta:
> Hello,
>
> Vannak-e UBK4-nek live módban való indításhoz olyan boot kapcsolói
> (boot options), melyek használatával UBK4indítható GRUB2 multiboot
> USB-kulcsról, úgy hogy UBK4 ISO (vagy kicsomagolt ISO: azaz könyvtár)
> USB-kulcs meghatározott könyvtárában van? Pl. /boot/uhu könyvtárban.
> Vagyis ezekkel a kapcsolókkal meg lehetne adni, hogy pontosan, hol van
> UHU (eszköz (dev, UUID-val meghatározva), könyvtár (elérési út)).
> Ilyen módon nagyon sok live rendszer indítható. Pl. Debian Live
> esetében ive-media-path kapcsolóval lehet megadni azt a könyvtárat,
> [...]

Nincsenek ilyen kapcsolók, mert csak egy lemezkép van az isón, meg egy
memóriateszt.

Jó lenne tudni, hogy mit is értesz live rendszer alatt? Desktop
környezetet? Ha azt, akkor az ötleted szerintem halott.

Mert, ha például egy kicsi, mondjuk LXDE környezetet választanánk a MATE
helyett, akkor sem lenne lényegesen kisebb az isó mérete. Én valaha
szórakoztam olyannal, hogy LXDE desktopú isót generáltattam, annak
mérete sem lett lényegesen kisebb, mint a MATE desktopúé. Maga az
alaprendszer mérete egy 700 Mbméretű az LXDE desktoppal, és ekkor csak a
telepítés lehetséges rőla. Lehetne mondjuk egy alap isót generáltatni,
amit kiegészíthetnénk választható desktop töredékekkel, hogy a kívánt
desktoppal induljon el a live rendszer, de ezt én feleslegesnek vélem,
hisz egy live rendszernek elsdleges célja a live rendszer által
szállított programok (firefox,libreoffice, satöbbi használata), melyek a
dsesktop környezettől teljesen függetlenek, másodlagos célja meg magának
a rendszernek a feltelepítése, mely most egyszerű módot választva MATE
környezetet eredményez, a hálózati telepítést választva tetszőleges
kiépítésűt.

Arról nem is beszélve, hogy a telepített MATE környezet könnyedén
lecserélhető GNOME, PLASMA, XFCE környezetre, netán i3 csempéző
ablakkezelőre is.

A választási lehetőség beépítése a telepítő isóra szerintem túl
bonyolult lenne, nem érné meg a fáradságot.