[UBK dev] ubk2 dracut & ál 64 bit

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Sze. 20., P, 13:09:01 CEST

2019. 09. 19. 17:46 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Igen ám, a telepített rendszer megy, de a generált isó (1,1Gb
> libreoffice nélkül az alap mate) nem indul. mert ez a dracut verzió
> még nem ismeri a LiveOS -t. Az UBK3 esetén jó szerkezet nem hsználható.
> Hiába van az isón a LiveOS mappában a squashfs.img, nem kezd vele
> semmit. A dracut bedöglik, itt is a tmpfiles gyártmány a FAILED,
> ellenben  rescue shellt ad a root=/dev/disk-by-label/UHU-Linux-Live
> opcióra.
> Ekkor kideríthető, hogy /sysroot alá fel van csatolva az isó, és
> minden benne lévő, de el kellne érni, hogy valamilyen jó opcióval a
> [...]
Nyomoztam és teljes sikernek tűnik!
https://github.com/uhulinux/ub-ubk2/commit/14119dc3ee325ad206af0139d701a1c7bef712de

:-)

Kiderítettem azt a commitot, ami a 049-es dracut telepítmény indulását
megadalyozza, hogy ezt ne idézze elő revert foltot csináltam rá.

Ezzel a 049-es dracut már jó initramdiszket generál a -H opcióval, ami
szépen indítja a telepítményt, továbbá a vele generált live isó
rendszere is szépen idul azzal a ramdiszkkel, amit a dracut csinál a -N
opcióval.

A dracut csomagok és az ub repülnek a githubra és az ubk tárolóba, mert
jónak tűnnek és semmit nem zavarnak még.

Az UBK2/64 MATE isó mérete most libreoffice és mate sallangok nélkül 1,1 GB.

FInomítások vannak hátra már csak.

Tervezek egy mini isót is, a haladóbbak számára, mely egy CD-re is ráfér
és melyről netinstallt lehet végezni, esetleg a rajta levő minimális
live rendszert is fel lehet telepíteni kiindulási alapnak.