[UBK dev] ubk2 dracut & ál 64 bit

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Sze. 17., K, 09:39:24 CEST

Csak belekezdtem az UBK2 átalakításába, hogy átállítsam a dracut
initramdiszkre.

Most már úgy néz ki, hogy működni fog a dolog, talán egyszerűbb, mint
képzeltem.

Előnyök:

1. Az initramdiszk mérete eddig a 64 bites telepítményemen 221,4 Mb
volt. Ez persze archiválva. Most a mérete (mellyel már elindult a
rendszer) mindössze 9,8 Mb! A dracuttal készülő initramdisz mérete, ami
isóra van szánva, persze nagyobb, 40 Mb körüli, de ez így is jócskán
kisebb, mint az eddigi. Ezáltal a 64 bites isó indítási RAM igénye is
jóval kisebb lesz, tehát 1 Gb RAM-mal rendelkező masinákon, esetleg
virtualboxokban)  is vígan el fog indulni.

2. Feleslegessé válik az, hogy egyes zárt kernelmodulok feltelepítése
után (pl. nvidia) csak a nomodeset opció kényszerű használatával
induljon el a rendszer, mert ezek a kernelmodulok úgysem települnek az
indító ramdiszkbe, ellenben a real-root -ra történt váltás után már
érvényesülni tudnak, tehát ekkor is használható az első normál grub
indítási sor.

3. Teljesen systemd indítású a dolog, a rendszer jóval gyorsabban indul
el így több szálon.

4. Akár a systemd is frissíthetővé válhat, habár ez full rebuild nélkül
nem elképzehető, de szerintem maradjon nyugodtan a systemd verzió, ha
már működik.

Mostani problémáim:

Most az első fázisban a mini initramdiszkem az indulás során
dracut-shell-t ad, mondván, hogy nem leli a csekkolandó diszkeket, de a
dracut shell-ben meggyőződtem róla, hogy valamennyi létezik, ezután egy
sima exit parancsra felállt az UBK2/64 rendszer. MIntha ilyen már lett
volna...

*
*

*Nagy kérdés, hogy szükség van a 32 bites részlekben a 64 bites kernel
részre, a 32 bites userspace módban?*

**Szerintem ez ez ál 64 bites mód nyugodtan dobható a 32 bites
rendszerből, mivel most már van valódi 64 bites is! Így a 32 bites isó
mérete is össze fog roppanni. Aki 32 bites UBK2 -t akar használni úgysem
akarná azt elindítani 64 bites módban. A tiszta 32 bites rész
megtartható még, gondolván a csak 32 bites hardverekre és az azt
használókra.

Ha kidobjuk az ál 64 bitest, akkor át kell alakítani a grub részt, a
kernel részt is, a cdgen -t is az UBK2 esetében.

Egyelőre csak a dracut -ot committolom, amivel az initramdiszkem készült.