[UBK dev] telepítési tapasztalatok

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 25., V, 20:44:23 CEST

2019. 08. 25. 19:07 keltezéssel, Kiss Attila írta:

> Mégiscsak kell a partitionpath.patch, különben nem tud partíciótáblát
> csinálni a calamares.

Újabb próba, a legújabb calamaressel, melyet feltelepítettem az UBK3
meglévő telepítményre, mely a régi UBK3 folyománya.

Két vinyó van a gépben, a futó munkára használatos UBK3 és a teszt 16
Gigás sata vinyó.

Telepítés a teszt vinyóra, melyen a legutóbbi gpt partíció táblán
található működő mate telepítmény van, kézzel módosított fstabbal.

mate terminál su -

calamares -d

Erre szépen elindul a netinstall terminál meg a calamares grafikus
ablakja, a terminál jó bőbeszédű.

mikor megtalálta a moduljait én következem, manuális partícionálást
választok a felkínált teszt vinyóra, mert ugyi a futó rendszerét nem
kínálhatja fel.

Új GPT partíciós tábla, rajta sorrendben: 2 Gb ext4 /boot, 40 Gb btrfs
/, 8 Gb swap.

Az username, jelszó beírása után jön a csomagválasztás, itt a cinnamon
-t választom ki, a már eleve kiválasztottakan kívül.

Ezután szépen megcsinálja a partíciótáblát, a partíciókat, megformázza,
majd telepíti az alaprendszert.

Magában a chrootban a telepítés már nagyon hoszzú ideg tart, mivel a
letöltött csomagok kicsomagolása a btrfs fájlrendszerre ugyancsak
időigényes. Most logokat is ír róla, a régi megszokott módon.

A vége is rendben lezajlik, a logban nem leltem semmi érdemlegeset a
fstabról.

> 2019-08-25 - 12:32:29 [6]: Starting job "fstab"
> 2019-08-25 - 12:32:29 [6]: Determining gettext path from
> ("/home/attila", "/usr/bin", "/usr/share/locale")
> 2019-08-25 - 12:32:29 [6]:  ..  Found "hu_HU" in
> "/usr/share/locale/hu_HU"
> 2019-08-25 - 12:32:29 [6]: Job file
> "/usr/lib/calamares/modules/fstab/main.py"
> 2019-08-25 - 12:32:29 [6]: Job description from pretty_name "fstab" =
> "fstab írása."

A fstab rendben kitöltve, a telepítmény elindul, de az sdmm nincs
telepítve. Feltelepítése és engedélyezése után már rendben elindítható
balőle a cinnamon.

Mindenesetre a btrfs esetén jó lett a fstab, de ez a fájlrendszer az
ext4 -hez képest igen lassú a telepítést tekintve.