[UBK dev] telepítési tapasztalatok

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2019. Aug. 21., Sze, 22:30:53 CEST

A calamares-be a live installnál beraktam a dracut modult, ez eddig csak
a hálózati telepítő konfigban lett meglépve.

Az új calamarest felrakva az isó live rendszerre és vele live telepítést
végezve (swap nélkül) a telepítményen a létrejövő initramdiszk eddigi 10
Mb -os mérete most megduplázódott, és nálam a telepítmény rendben elindult.

Ezen változtatás miatt lehet, hogy Imre esetében az UEFI rendszerű
telepítésnél már nem fog fagyira végződni a telepítmény bootolása.

Közben csináltam egy hálózati telepítési próbát az xfce4 -et
választottam ki a lightdm -el, az a telepítmény is rendben elindul.
Sajna a telepítés logolása a chroot és alaprendszer feltelepítése után a
terminálban már nem látszik, csak a vánszorgó kék csíkon láthato,
esetleg mc-ben a /tmp mappa alá csatolt leendő root fájlrendszer
/var/cache/apt mappájában szemlélhető valamelyest.

A fstab/swap -ra nem leltem még orvosságot.