[UBK dev] calamares fejlemények

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Már. 12., V, 22:03:47 CET

> Ma sikerült kipróbálnom: lxqt iso-t bootoltam:
> rögtön egy apró észrevétel, nem ide tartozik, de nem hiszem hogy
> érdemelne külön szálat: Korábban panaszkodtam hogy mate, lxqt,
> rendszereken (lehet másokon is, ahol klasszik nm-applet van) nem megy
> a wifi csatlakozás, csak kézzel konfigurálva: a gnome-keyring minden
> problémát orvosol, szerintem fel kellene venni az nm-applet függőségei
> közé.

Az nm-applet amúgyis gnómos cucc, szerintem mehtne, de várjunk még egy
szavazatot.

> Calamares: Sikerült a (hálózati) telepítés, a mate környezetet
> pipáltam be: nálam is kb fél óra volt. Minden elismerésem, sok munka
> volt vele ahogy ezt a tömérdek levelet olvasom ��
> Nekem tetszik az xterm-es megoldás, hogy látni lehet mi folyik a
> háttérben. Normál user úgy sem telepít majd hálózatról, akkor meg nem
> lesz ezzel gond. Persze azt még meg kell oldani gondolom hogy ez
> választható opció lehessen.
Az xterm az egy Nagy Sándor féle gordiusi csomó eset, jobb híján.
Azoffline telepítési mód választhatóságra ott vannak egyelőre a kész
isók, a hálózati választhatóságra meg akkor lesz mód, ha ez az
uhu-installer mellé fel lesz téve az isókra, vagy lesz egy külön
letölthető csak netinstall isó.
Ez utóbbit most csináltam meg, csak telepíteni lehet vele, meg gparted
-ezni. 1.6 Gb a mérete, az őt legeneráló cdgen -t egyelőre forkban
csináltam meg, nem akartam "belerondítani" a készbe.
https://github.com/attuska/cdgen-ubk

Ha nem tetszik valamiért a cél vinyó a calamares -nek, akkor kilép.
A btrfs -t is jól csinálja, csak az init szkriptünk nem kezeli jól a
subvolume paramétert, ez érthető, mert annak írásakor a btrfs még
gyerekcipőben togyogott.

A mkinird -be kellne valamiképp belegyógyítani, de egyelőre nekem nagyon
sötét.