[UBK dev] calamares btrfs

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Már. 12., V, 15:20:18 CET

> grub.cfg -t a mi grubunk generálta, de a btrfs formázását a calamares
> végezte, hogy mikképpen kerültek oda a kukacos mappák, nem tudom.

Csináltam egyetlen nagy btrfs-re a calamares netinstallal egy újabb
icewm telepítést, sikerült elindítani kézimunkával.

A @/boot/grub/grub.cfg részlete:

     savedefault
     load_video
     set gfxpayload=keep
     insmod gzio
     insmod part_msdos
     insmod btrfs
     set root='hd0,msdos1'
     if [ x$feature_platform_search_hint = xy ]; then
       search --no-floppy --fs-uuid --set=root --hint-bios=hd0,msdos1
--hint-efi=hd0,msdos1 --hint-baremetal=ahci0,msdos1
6ec149c1-8ec2-4988-a58a-ad44045910bc
     else
       search --no-floppy --fs-uuid --set=root
6ec149c1-8ec2-4988-a58a-ad44045910bc
     fi
     echo    'Loading Linux 4.4.52-1.i386 ...'
     linux    /@/boot/kernel-4.4.52-1.i386
root=UUID=6ec149c1-8ec2-4988-a58a-ad44045910bc ro rootflags=subvol=@
     echo    'Loading initial ramdisk ...'
     initrd    /@/boot/initrd-4.4.52-1.i386.gz

A boot folyamán elindul a grub, beolvassa a kernelt, initramdiszket,
majd jön a # prompt.
:-(
A mount parancs azt listázza ki, hogy a btrfs fel van csatolva a /mnt
alá *subvol=/* opcióval, a /mnt alatt ott vigyorog a @ és a @home mappa.

*Tehát a grub linux sorában lévő **"rootflags=subvol=@" **nem jut érvényre!*

:'(

A kézi munka:

1. umount /mnt
2. mount -o subvol=@ /dev/sda1 /mnt
3. exit

Ezután elindul az icewm. A fstab jó, a @ felcatolódik a gyökérbe, @home
felcsatolódik a gyökér/home alá.

Nem tudtam elérni sem grub-install, sem grub-mkconfig -al, hogy a grub
menüböl egyenesen eljusson az icewm -ig, a fent leírtakat mindig el kell
játszani minden indításnál.

*Tippem az, hogy vagy a kernel, vagy a grub nem működik megfelelően.*

A calamares jól dolgozik.
8-)