[UBK dev] qt 5.8, sddm, konzol keymap

Nemeth Akos nemeth.akos at live.com
2017. Jan. 31., K, 18:02:51 CET

Sziasztok. Kipróbáltam a qt 5.8-at a tárolóból: két programot próbálgattam: az
lxqt-t, és a vlc-t. Az lxqt tálcája szétesik, Rengeteg ikon helyén üresség
van. Megpróbáltam újraforgatni, ám az lxqt-panel fordítása leáll.

A vlc nálam újra használhatatlan az 5.8-al, ahogy az volt a qt 5.7 esetén is
korábban, míg a kde miatt meg nem lett foltozva. Ezt is újra forgattam, de nem
változott semmi.

Ennek kapcsán fedeztem fel hogy még anno a fórumon kifogásolt sddm szétcsúszás
okát: Még most sem jó, csupán a breeze téma jelenik meg nálam helyesen. Kicsit
kutakodva a témák fájljai között azt találtam hogy egydül a breeze téma ad meg
betűméreteket, meg általában véve is komplexebb a többinél, már ami a qml
fájlokat illeti. A többi, egyszerűbb téma gondolom a "/usr/lib/qt5/qml/
SddmComponents" alatti qml fájlokat tölti be, én onnan "témázza magát"  De nem
találok semmi kirívót. Magyarán szólva úgy néz ki a breeze téma csak azért jó,
mert eleve bele vannak véve a betűméretek, míg a többi téma esetén ilyen
nincs. Csak azt nem tudom mi alapján próbálja meg skálázni magát, mert sddm
config dpi állítgatásra, vagy xrandr játszadozásra nem reagál.

Ezen kívül van egy bosszantó problémám, ami régebben még jó volt:
a virtuális konzolokon nem működnek bizonyos billentyűk: ESC, TAB, BACKSPACE:
A lenyomom őket: kérdőjeleket rajzolgatnak csak.
A vconsole.conf-on nem állítottam semmit, és nem is jöttem rá mitől nem
működik: másik billentyűzetkiosztás (pl "loadkeys us") vagy másik betűtípus
(setfont Lat2-Terminus16) nem segít.