[UBK dev] konsole font gond.

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Jan. 26., Cs, 19:23:31 CET

Nemeth Akos a következőt írta ekkor: 2017. január 26., csütörtök 16:06:23 CET

> Megpróbáltam utánajárni, először még tudtam reprodukálni, most meg már nem
> tudom. Létrehoztam új usert, újraindítottam, de nem csúszik el a kurzor.
> Betűtipus ugyanaz van kiválasztva.
> Mielőtt kísértetiesen "megjavult" a qt5 beállító programjában matattam,
> átállítottam a rögzített szélességű betűt monospace-re, na de az csak
> userként volt. Azóta nem tudom reprodukálni a hibát semmilyen módon.
>
> Fura.
> Amúgy tényleg az lxqt háza táján lehet valami simlis, mert bármilyen más
> környezetből indítva nem is bitsream vera sans az alap betűtípus a konsole-
> [...]

Nem lxqt specialitás, most Plasma alatt is elő idéztem.

A konsole Beállítások/aktuális profil módosítása/Megjelenés lapon van egy Show
All Fonts pipa lehetőség.
Ezt kipipálva felbukkan egy figyelmeztető ablak:
By its very nature, a terminal program requires font characters that are equal
width (monospace).  Any non monospaced font may cause display issues.  This
should not be necessary except in rare cases.

Ekkor már kiválasztható a Bitsream Vera Sans típus és ezt alkalmazva újra
lehet élvezkedni a jól elcsúszott kurzoron.
Nyilván ez a Bitstream Vera Sans nem ekvivalens a monospace fontokkal és ezért
idézi elő ezt a kellemetlen jelenséget.

Azt nem értem, hogy ez egy tiszta lxqt nélküli telepítményen miért nem
jelentkezik?
Jó lenne kideríteni, hogy mi az alapértelmezett font a konsole esetében.