[UBK dev] [uhulinux/ub-ubk1] 1dc2f0: mysql-dev runtime depend: mysql-server

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Jan. 26., Cs, 09:24:06 CET

> A mysql-dev mikor van feltelepítve?
> Merthogy runtime dependency csak akkor kell.
> Másrészt pedig a libmysql header fájljai is abban vannak, így sokszor
> csak amiatt kell, nem pedig a mysqld miatt.

Ezért:

> Az aconadi-t elkészítettem a postgresql -el is, azzal is elindult, de
> még nem az igazi.
> Alapértelmezetten compile opciók nélkül mysql -t csinálna, he lenne.
> A build-depends -be be kell venni a mysgl-dev és a mysql-server -t is,
> mert a cmake a mysqld binárist keresi, ez meg a server csomagban van.
> Nem is értem, miért nem húzza fel a mysql-dev a server csomagot? Talán
> bele kéne venni a mysql-dev/depends fájlba.

Van még ezenkívül jó pár dev csomagunk, melyben benne van futási
függőségként az alapcsomagja is.

Azért vettem bele, hogy a chrootba települten feltelepítse oda a mysqld
binárist is. Gondoltam ártani nem árt, de használ, mert az aconadi
emiatt nem találta meg a mysql -t, hiába volt a build-depends fájljában
ott a mysql-dev. Jó, tudom, hogy a mysql-server külön felvételével már
megtalálja, de így már ez a mysql-server elhagyható a build-depends fájlból.
Az más kérdés, hogy az akonadi már futási függőségként is igényli.
Lehet, hogy pont ezért keresi már a fordítása előtt is?

Semmi gond, ha jobbnak véled, akkor kivehetjük a mysql-dev runtime
függőségéből a mysql-server -t.

Csináltam már sajnos nagyob bakikat is.

O:-)