[UBK dev] appstream-generator

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Jan. 13., P, 15:32:37 CET

> Először is olvasd el, hogy mi ez:
>
> „AppStream is an effort to provide additional metadata and unique IDs
> for all software available in a Linux system. This repository contains
> the server-side of the AppStream infrastructure, a tool to generate
> metadata from distribution packages.”
>
> Röviden: szerveroldali cucc, ami a repóban lévő csomagokhoz készít meta
> adatokat.
> Nálunk a repóban nincs ilyesmi adat, de ha lenne, akkor sem az UHU
> csomagkészletébe kellene beleforgatni.

Azzal tisztában vagyok, hogy csak az appstream alapú csomagkezelőknek
(discover, gnome-software) lenne szüksége a meta adatokra, a
felhasználónak ezen adatok előállításához semmi köze. Ezen appstream xml
adatok nélkül ezen csomagkezelőknek semmi gyakorlati értéke nincs, akár
ki is lehetne hajítani őket.

A csomagkészlet repójának üzemeltetőjének lenne csak szüksége a meta
adatok legyártásához egy eszközre, ami az appstream-generator lehetne.

A tárolókban a csomagkészlet nyilvántartásának frissítése most az
uhu-scanpkgs szkript futtatásával történik, mely létrehozza az apt
számára a tárolóban található csomagok nyilvántartását.