[UBK dev] wicd

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Jan. 10., K, 13:26:24 CET

Huh.

Én meg most vettem észre, hogy ha nincs engedélyezve a wicd daemon a
systemd-vel, akkor is el akar indulni, mert a /etc/xdg/autostart
mappában van egy wicd-tray.desktop fájl, mely a wicd-gtk --tray nevű
utasításat akarja végrehajtatni a grafikus rendszer indulásakor.
És persze, mivel nincs elindítva a wicd daemon, kiakad, és hülye szövegű
hiba ablakokkal indul a grafikus felület és közli, hogy a következő
újraindításig nem lesz használható a wicd grafikus felülete.
A rendszertálcán ezek leokézése után megjelenik egy kapcsolat bontva
felirat, de a wicd ikonjára kattintva mégis elindul a grafikus felülete.
Ezek a hülyeségek csak akkor szűnnek meg, ha

1. levakarom a synapticcal az egész wicd csomagot, vagy
2. a systemctl --enable wicd után indul újra a masina.

Na ezt nevezem én túlbiztosításnak, amit ubuntuéknál tapasztaltam és
amibe sokszor belefulladnak, vagyis abba az igyekezetbe, hogy minden
körülmények közt működjön a kreálmányuk.
Ha nincs systemd rendszer, akkor is működjön sysinit esetén, sőt anélkül
is! Már a forrásában is megkísérli a szerinte ismert disztróként
azonosítani azon a jó pár éves állapot szerint, amikor még a systemd
gyerekcipőben járt. Szerinte ezek a disztrók léteznek: redhat, suse,
gentoo, debian, arch, slackware, pld, crux, lunar. Azoknál nyilván
rendben fog menni a dolog, amennyiben a 2012-es évjáratnak megfelő
állapotú disztribre telepítik ezt a wicd csodát.
Ugyanis 2012 az utolsó módosítás éve ebben a wicd forrásban.
A fenti disztrók specifikumainak megfelelő beállítások uhu esetén persze
nem alkalmazhatók, mert az uhu-nak is saját jellegzetességei vannak.

Annyit még megtehetek, hogy toccata -nak ne kelljen kézzel elindítania a
wicd daemont, hogy beledrótozom a csomagba, hogy a systemd automatikusan
elindítsa.
Egy postinst kell csak ehhez.

De mi van, ha összeakad a NetworkManager -rel?

Megtegyem? Vagy maradjon így, ahogy van?

Egyelőre hagyom úgy, ahogy van, mert nem tudok dönteni.

Megjegyzem UHU-3 alatt a gnome-control-center -t újraforgattam, mivel
arra gondoltam, hogy az nls és networkmanager frissítések után
kimaradthatott az újrafordításból és azért nem működik, de tévedtem, az
újraforgatottal sem működik. UBUNTI rinyálások voltak a gogglét túrva és
nls frissítés után akadt ki náluk is.
RIA alatt nincs vele gond.