[UBK dev] wicd

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Jan. 9., H, 23:00:52 CET

> Sziasztok. az users listán tocata problémájára nekem egyből a wicd
> ugrott be, korábban már többször volt hasonló problémám más
> rendszereken network-manager-el, amiket wicd-vel könnyen áthidaltam.
> Sajnos nincs a tárolókban, és lefordítanom sem sikerült.
> Python programról van szó, a hiba a következő: A fordításokat a
> python-babel nem tudja megcsinálni:
> "ImportError: No module named 'pkg_resources'"
> A jól sejtem a pkg_resources modult a python-setuptools csomag
> tartalmazza, ám valami mégsem jó.
>
> Az ub itt megtalálható:
> [...]
Utánanéztem, a python-babel csomagunk nem volt jó, mert egy forrásból
készült a python-babel és python3-babel.
Az indító pybabel a python-babel csomaból szintén a python3 értelmezőt
használná, de ezt a wicd nem telepíti fel, amúgyis python2 -es cucc.
Most kijavítottam a python-babel csomaginkat, ő megkapta pybabel2 -re
átnevezet python2 -es szkriptet a /usr/bin-be, hogy ne ütközzön a
python3-babel /usr/bin/pybabel szkriptjével.

Az összes eddigi cucc, ami ezt a python-babel szkriptet használja (ami
ugye python3 -as), át kell nézni, hogy működnek e vajon? Build
függőségként használó eddig nincs, de futásidőre betrótozva van néhány.

Ezek: python-flask-babel, python-flask-babelex, python-spinx.
A python-flask cuccokat egyik csomagunk sem igényli build, vagy
futásidejűleg. Kellenek ezek egyáltalán valamire?

A python-sphynx csak csomagépítésre kell, ezek eddig felépültek az
egykorival, gondolom nem zavarta őket a python3 -at értelmezésre
használó néhai pybabel szkript, vélhetőleg ez az új is jó lesz nekik,
habár illene megnézni, hogy van e a forrásaikban pybabel, ha vam azokat
átírni folttal pybabel2 -re és azzal lefordítani őket.
Ezekről lenne szó, melyek a chrootjukba beszippanják fordításhoz a
python-sphinx csaomagot és ezáltal a python-babel -t:
extra-cmake-modules, llvm, spyder, tulip, vigra.

Egyelőre feltöltöm a központi tárolóba a javított python-babel csomagokat.

Ezzel és némi folttal kiegészítve már elkészült a wicd nyersen. Elindul,
de a wicd ilyet dob nekem:
Nem sikerült kapcsolódni a wicd daemon DBus interface-hez.Ellenőrizd a
hibaüzeneteket a wicd log-ban.
És aztán angolul is: Error connecting to wicd service via D-Bus.Please
ensure the wicd service is running

Ákos, kaptál egy PR -t!