[UBK dev] kdepim

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Jan. 4., Sze, 22:08:34 CET

> Én használni sem terveztem, csak kipróbálásra raktam fel megint a
> plasma-t hogy működik-e már, aztán elkezdtem toldozgatni a kde-s
> appokat, azóta úgymaradtam :). Még sosem használtam ennyit a kde-t
> egyhuzamban, most meglepően kezesnek érzem.

A KDE próbálkozásaimnál én is örömmel vettem észre, hogy tulajdonképp
barátságos és jól és gyorsan használható.
Sokszor azon kaptam magam, hogy el is feledkeztem arról, hogy
tulajdonképp plasma felületen vagyok.
A gnome3 -al voltam így először, hogy elrémültem, mikor először
megláttam az UHU-2.2 -n művemként, majd kényszerből használtam a
tesztelése során, később már szinte csak azt, mert annyira megkedveltem.
A KDE4-et soha nem tudtam megkedvelni, számomra nehézkes. Majd jött a
MATE és győzött.

Sok jó dolgot raktak a plasma-ba, a gnome áttekintő menü például ilyen,
meg a gyorsbillentyűk, melyek érzésem szerint szintén onnan származhatnak.
Ennek ellenére nekem egyelőre jobban tetszik a cinnamon, vagy a mate.

> Más: ha valamilyen csomagba belenyúlok, utána hogyan lehet a tőle függő
> csomagokat újrafordítani? Feltételezem van erre valami automatizálás,
> és nem nekem kell kitalálni melyek azok.

Na erre csinálgattam én sok-sok szkriptet még az uhu-3 -hoz, ami az apt
gyorsítótárából dolgozik, fel is raktam a githubra.

https://github.com/attuska/uhu-revdep-rebuild

A revdep-rebuild használata elegendő többnyire egy mélységben.

Mindegyik fejlécében van leírás, a revfrissít elején lévő helyi ub
tükörútvonalak persze módosítandók.

A revfrissít szkripttel végeztem már több ffmpeg frissítést UHU-3 alá,
eddig bevált.