[UBK dev] Fw: [uhulinux/ub-ubk1] 633a42: /usr/lib/ssl -> /etc/ssl (most már mindenhol jónak...

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Jan. 3., K, 14:59:33 CET

> Ebbe jól belecsúsztunk.
> Máa a kft is használta a debian-féle ca-certificates megoldást, csak
> épp sem a gnutls-nél, sem a curl-nál nem lett befrissítve hozzá a path.
> Így mindig rossz pem fájlt keresett rossz helyen.
> Most átraktam minden ssl cuccot az /usr/lib/ssl alól az /etc/ssl alá (a
> debian ezt szimlinkekkel oldja meg, aminek ugyanez az eredménye, csak
> rondább megoldás) és átállítottam mindent ehhez.
> Már a git is megy http.sslverify=true beállítással is :)
>
> -
Ezzel a gnutls-cli már tényleg jól működik azokkal a lapokkal, amikkel
az epiphany esetén próbálkoztam.
Ellenben ugyanezekkel az újrafordítatlan epiphany még mindig nem találja
meg a tls cert -eket, habár állítólag ő is a gnutls -el azonosítaná a jó
webhelyeket.
De gyanúm, hogy újrafordítása sem segítene, talán a mélyebben lévő
libsoup, vagy a glib-networking nem használja még jól a gnutls -t.

Epiphany rossz lapok a https -ek:
google.hu, github.com, enterpriseforever.com, redhat.corpmerchandise.com/

Epiphany jó lapok a http -k:
ubk.hu, netboard.hu

Az ftp://ftp.ubk.hu/ -t meg egyenesen értelmezhetetlen neki.