[UBK dev] calamares

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 27., H, 12:25:58 CET

https://github.com/uhulinux/calamares/commit/bfbbb576e61ca2b4da6df42f34017d8f2b6370fb

Az initramfs modul szükségtelen, mert a kernel csomag telepítésekor
annak postinst szkripje létrehozza a két initramdiszket.
Ellenben, hogy lehetőleg minden initramdiszkbe illő cucc már fenn legyen
a telepítményen, az alapcsomagok sorában a kernel -nek utoljára kell
szerepelnie.

Ennek, hogy az initramfs modult nem futtatjuk le csupán telepítési idő
nyereség az eredménye.
Esetemben most ez kb 10 percet jelent.
A telepítőt az éles rendszeremen indítottam el, (NEM live dvd -ről!) a
cél eszköz az említett 20 Gigás IDE vinyó usb átalakítóval usb
eszközként csatlakoztatva.
Az egész telepítés folyamata 25 perc volt.

Újraindítva és a telepítményt bootolva rendben elindul, az sddm be is
léptet az lxqt felületre.

Figyelemre méltó telepítményi syslog részletek:

Feb 27 11:58:45 attila-pc hp-systray: [719]: warning: python-dbus not
installed.
Feb 27 11:58:46 attila-pc hp-systray: hp-systray[719]: error: dbus
failed to load (python-dbus ver. 0.80+ required). Exiting...
Feb 27 11:58:47 attila-pc hp-systray: hp-systray[719]: error: dbus
failed to load (python-dbus ver. 0.80+ required). Exiting...
Feb 27 11:58:49 attila-pc hp-systray: hp-systray[719]: error: Python
bindings for dbus not found. Exiting!

Úgy látszik kimaradt a python-dbus...

Érdekes, hogy a packages fázisban előbb telepíti a kézzel kijelölteket
és után a rejtett, eleve kijelölteket.
Ennek fordítva kellene lennie, de nem tudom, miképp lehetne.

A meta csomagoknál semmi részlet nincs a terminálban...