[UBK dev] calamares

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 25., Szo, 16:14:46 CET

https://github.com/uhulinux/calamares/commit/eec54c62b02925d205e14f9a802445ac9796533a

Végre látszik az alagút vége...

Tehát a chrootinit szkript mostani változata az üres felcsatolt
/tmp/calamares-valami chroot fájlrendszerbe feltelepíti azt a
minimálisnak mondható csomagmennyiséget, melyek a packages modulból
hívogatott *chroot apt-get instal csomag *parancsok hibátlan lefutását
eredményezi.

Ma reggel 8 órakor elindíttattam a telepítést egy 8 Gigás cél
pendrájvra, az lxde plusz csomag kijelölésével.
Szépen létrehozta a chroot rendszert a chrootcfg modul bash szkript,
majd elkezdte működését a packages modul úgy 8:40 tájékán.
Rendben sorra kezdte immáron teljesen a chroot rendszeren belüli az
előírt csomagokat telepíteni, először az általam kijelölt lxde
együttessel, ezt úgy 10 perc alatt elvégezte, majd jöttek az uhu-base
csomaggal kezdődően az alapcsomagok telepítései. Persze, amelyek már
telepítve voltak az előkészítő szkript által, azokat gyorsan átlépte.
Kábé 10 órára elért a kernel telepítéséhez, 11:30 -kor még nem fejezte
be ennek telepítését, ekkor magára hagytam a gépet, szép idő van,
kimentünk a lakásból a levegőre.
15 óra tájt visszaértem, ekkorra minden csomag feltelepítésével
hibátlanul végzett, a telepítés ellenben nem sikerült, mert a home
alatti felhasználó jogait az users modul nem tudta beállítani.
A telepítményen vannak initramdiszkek, az initramfs modul valószínűleg
így szükségtelen. A grub.cfg még nincs, bootloader sincs.

A mi telepítőnkkel erre a pendrájvra a telepítés ideje kábé 3/4 óra.

Jó ócsó Ósenka márka a cél pendrájv, ez így netinstallra a hosszú idő
miatt alkalmatlannak tűnik, pláne úgy, hogy a grafikus felületen semmi
változás nincs az egyes modulok futási ideje alatt, esetemben a packages
modul futási ideje 5-6 óra.

Most jó pár napot elkinlódtam, de lehet, hogy végül a hosszadalmas
telepítési idő miatt alkalmatlan lesz mégis az egész a gyakorlati
használatra.

Nem véletlen, hogy a chroot alaprendszer felépítését más disztrók nem a
nulláról kezdik, hanem készen szállított img kibontásával végzik,
melyben bizonyára a kernel is benne foglaltatik és benne a binárisok
egyből működőképesek, csupán lehet, hogy a telepítés során frissítésre
szorulnak.

Esetleg valamelyikőtök egy gyorsabb eszközön megkísérelhetne egy tesztet.