[UBK dev] calamares

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 22., Sze, 14:41:58 CET

> Mert nem a /tmp alatt van a chroot, hanem a /tmp/calamares-root-xxxxx
> alatt.
> Valahol át lehet írni, de nem tudom hol.

A calamarestől teljesen függetenlül ne tudom működésre bírni a chroot
parancsot, ha a man lapja szerint adom ki, nem működik.
A man lap szerint egy tetszőleges mappa a második paraméter, a harmadik
meg egy parancs, amit a második paraméterként megadott mappában futna le.
A mappának léteznie kell, ez magától értetődő, de az, hogy a futtatandó
parancs fájl hol helyezkedjen el, azt nem tudom.
Semmi útbaigazítást erre nézvést nem lelek, egy teljesen felépített és
előkészített chroot mappa esetén ez nem probléma, ott működik.
Mi az a minimális kiépítettség, ami az apt-get parancs (vagy akár az ls)
működtetéséhez kell?
Ezt a chroot manuálja nem közli.

Ettől függetlenül van egy chroot felépítő jól működő bash szkriptünk,
mely felépíti azt, teletelepíti azzal, ami egy build-depens fájlban elő
van neki írva, majd abba belépteti a build felhasználót!
Tehát nem futtat *chroot chrootmappa apt-get update* parancsot, mint ez
a nyamvadt calamares akarna pythonban!