[UBK dev] btrfs

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 14., K, 15:15:46 CET

> Ezek után helyből 2gb-al lettem gazdagabb, egy teljesen szűz
> telepítésnél. Nem is rossz! Teszteket nézegetve állítólag a tömörítés
> még gyorsít is a lemezelérésen, de ez nyilván processzor/lemez kérdése
> is.
Hát megtettem én is, egy mate isóról feltelepítve.
Mondjuk a telepítés után a live rendszer alól nem hagyta magát
megszerkeszteni a /etc/fstab, de egy másik rendszer alól újraindítás
után megtettem.
A betömörítést is ott végeztem el, előtte 3,2 Giga szabad hely volt.
Mellékelek egy gparted képet a tömörítés utáni állapotról.
Jó, tudom, a 800 Mb -os ext3 boot partíción óvatosan lehet csak
elvégezni egy későbbi kernel frissítést, initramdiszk gyártatást, a
régiek folyamataos törlésével, de erre úgysem fog sor kerülni, az egész
vinyó csak tesztelési célra van szánva.

Viszont maga a rendszer szépen és gyorsan dolgozik, de telepítéskor a
shared Mime database generálás ideje jóval hosszabb idejűnek tűnik.
Most felraktam rá az lxde metacsomagot tesztnek, jó.

Ez az egész btrfs egyébként tetszik.