[UBK dev] btrfs

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 14., K, 12:48:02 CET

> [...]
> kellene gond legyen. nem foglalkoztam vele többet.)
>
> Ezután még live alól helyreraktam az fstab-ot. a Cow-ot egyelőre
> kikapcsoltam, és beállítottam a tömörítést is:
>
> /dev/disk/by-uuid/... / btrfs nodatacow,compress=lzo 1 1
> majd még szintén live alól egyből le is tömörítettem ami eddig a
> lemezre került:
> btrfs filesystem defragment -r -v -clzo
>
> Ezek után helyből 2gb-al lettem gazdagabb, egy teljesen szűz
> telepítésnél. Nem is rossz! Teszteket nézegetve állítólag a tömörítés
> még gyorsít is a lemezelérésen, de ez nyilván processzor/lemez kérdése

Nem semmi!

Bizony, a telepítőnkbe bele kellene gyógyítani a btrfs lehetőségét, mert
igazad van egyáltalán nem tud vele alapból mit kezdeni, csak
trükközéssel és nagy szakértelemmel tudtál te is jó telepítményt produkálni.
Gratulálok egyébként ehhez!

Én nagyon örülök, hogy egyáltalán sikerült helyrerázni végre a
telepítőt, hogy jobbára jó és indítható telepítményeket lehet vele csinálni.
Egy, a perl -hez jó konyító szaki kellene a btrfs -hez, mert én szinte
semmit nem értek hozzá, csak paraszti logikával javítgattam a telepítőt,
Rezső sincs igazán otthon a perl területen.
Én a leendő "tiszta" 64 bites UHU -hoz tudnám elképzelni majd a btrfs
telepítő által is történő támogatást.