[UBK dev] java, shutdown bináris

Nemeth Akos nemeth.akos at live.com
2017. Feb. 13., H, 09:52:48 CET

Sziasztok.

Valami nincs rendben a java futtatókörnyezet háza táján. Abevjava-t indítva
panaszkodik hogy nincs meg a java bináris. Szoftlinket létrehozva az /usr/lib/
java/jre/bin/java-ról a /usr/bin/java-ra már működik. Az install ub-t
nézegetve úgy látszik ez kimaradt?

A shutdown régi szívfájdalmam volt, a fórumon panaszkodtam is amire Attila
elkészítette a kshutdown és qshutdown csomagokat. Tapasztalatom szerint (mivel
kb minden nap időzítve állítom le a gépet) nem működnek megbízhatóan, ha meg
valamilyen rendszergazda joggal futó program van megnyitva, akkor meg
sehogysem. Lehetne őket root-ként indítani, de én inkább újra előástam a
shutdown bináris problémámat, mert évek óta azt használtam. Kiderült hogy a
régi init-es shutdown -h funkcióit ismeri a systemd, csak egy egyszerű
softlinkre van hozzá szükség, amire van is már egy rész a systemd install
részében:

# halt poweroff reboot symlinks
for i in halt poweroff reboot; do
    ln -s systemctl "$UB_INSTALLDIR"/usr/bin/$i
done

Ezt a részt egy shutdown-al kiegészíŧve már gyönyörűen működik a dolog:
"shutdown -h xxx"-el tudok időzíteni, "shutdown -c"-vel megszakítani. a
systemctl nem veszi be ezeket a paramétereket, mindenképp kell a link is
hozzá.
Magamnak megcsináltam, de szerintem érdemes lenne bevenni, hátha más is
hiányolja egyszer.