[UBK dev] Fwd: [UBK users] UBK frissítések [ UHU-Linux UBK1 user/attus ] (nvidia szumma)

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 8., Sze, 09:40:03 CET

> Meg ha jól sejtem ez az akadozás is csak az nvidia és softhddevice
> együttlétekor jelentkezik.
Utánanéztem, nálam igen!
Az nvidia drájver és a softhddevice együttműködése a ludas. Valószínűleg
ez az utóbbi inkább benne van, mint az nvidia drájver.

Leszedve az nvidia-340 csomagot és a sima nouveau meghajtót használva
semmi akadozás nincs, pedig teljes gőzzel megy a mate kompozitálás is.
Még a vdpau is működik, mert ugyebár a nouveau-vdpau-fw csomag is fenn van.
=-O
Nouveau -val a plasma wailand is megy, habár vannak ott kívánnivalók még
bőven. :-\

Ha már benne vagyok, kipróbáltam az nvidia-304 csomagot is, mert az is
jó a GF210 -es kártyámhoz. A régebbi 304 -es csomaggal elszállt a
rendszer, ha az nvidia ui felületen az OpenGL információs ablakot
merészeltem volna megnyitni.
Most már nem omlik össze ezzel az új verziós csomaggal, amibe persze egy
"legacy" folt is bele lett téve. A vdpau képeségeket ez az ui nem
sorolja fel, a 340 -es -el ellentétben, viszont ismeri, a vdpauinfo szerint.

Ugyanaz az ábra ezzel is, mint az nvidia-340 -es csomaggal, a
softhddevice kompozitálás mellett akadozik, a xineliboutput nem.
Az akadozásról infót is nyújt. A vdr főmenüjében van egy softhddevice
pont is, melyet aktiválva kiírja az eldobott, a duplázott, a
megjelenített és az összes képkocka számát is. Akadozáskor a duplázottak
száma folytonosan emelkedik. Ha kikapcsolom a kompozitálást, akkor nem
dobál el és nem dupláz egy képkockát sem, valamennyi megjelenik.

Szumma:

Nvidia:
A teljesítménye 3D OpenGL játékok esetén jobb, mint a nouveau meghajtóé.
Plasma wailand nincs, mert csak a legújabb nvidia sorozatokba van teljes
wailand képesség beépítve.
Vannak eddig X aktás esetek, mint például a softhddevice és kompozitálás
konfliktusa.

Nouveau:
Egyes QT5 -ös alkalmazások (otter, qupzilla) összeomlanak, mert a mesa
csak egy szálon dolgozik.
Játékoknál a teljesítménye kisebb.
A vdpau legetőségei a 304 -es sorozatú kártyákékig behatárolt, az újabb
lehetőségeket, melyekkel az újabb nvidia kártyák bírnak (pl. h265
dekódolás) nem ismeri.
Plasma wailand működik, mert teljes wailand képessé lett már téve.

A sima nvidia csomagot nem frissítem be, nem tudom kipróbálni eszköz
híján, majd akkor, ha valaki tesztelni is tudja.