[UBK dev] Fwd: [UBK users] UBK frissítések [ UHU-Linux UBK1 user/attus ]

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 7., K, 20:08:13 CET

> Leírnád hogyan tudom ezt pontosan reprodukálni? Épp most jött meg a
> dvb-t tunerem, sikerült belőni kaffeine és kodi alá is, nincs probléma.
>
> Ide le is írok pár észrevételt:
> a vdr-plugin-sc-t nálam hiányolja a vdr indításkor, kézzel kellett
> felraknom.
> A vdrxbmc script-ben még xbmc az indítandó bináris, ezért panaszkodik
> is hogy már elavult, és kodi-val kellene indítani.
>
> A vdr-plugin-xvdr-t csomagot kicsit meg kellene "reklámozni", például a
> leírásba beírni hogy hogyan kell indítani, vagy akár az xbmc-addon-xvdr
> [...]
Hát a vdr egy külön tudomány, de hidd el nekem, hogy megéri.
Az ubk fórumon mindent leírtam, de most nincs itt a mentésem, a
bratyómnál van a gépen.

Majd valahova elérhető helyre kellene tennem, ha lenne olyanom.

Ha már megy a kodi-val a tévé, akkor nyilván van már csatornalistád a
/etc/vdr alatt, mivel a kodi magában képtelen dvb tv vételre, csak
kiegészítővel tudja azt.

Szerintem elegendő a vdr használata, mindent tud.
Ha van energiád, túrkálhatsz a temérdek hozzászólásaimban itt:
http://www.netboard.hu/viewtopic.php?topic=25104

A lényeg.
vdr        alapcsomag

vdrctl    vdrctl --help

A szkript nélküli indításhoz beállító segédeszköz, azért, hogy a vdr egy
sima vdr paranccsal indítható legyen, minden neki kellő paramétert a
/etc/vdr/conf.d alól vesz ekkor. Ha ugyanis a vdr parancssorban egyetlen
paramétert is kap, akkor már nem használja a /etc/conf.d alatti fő és
plugin beállítő fájlokat, linkeket, hanem a parancssorban megadottakat.

A /usr/share/vdr/vdrstart indító szkriptet még a régi módihoz írtam,
mikor még nem ismerte a vdr a conf.d lehetőséget. Ebben elég szépen
leírtam a pluginok opcióit.

A vdr --help kiírja a vdr és pluginjainak lehetséges opcióit.

A szkripes módiban bleraktam az sc plugint, mivel ennek a pluginok
listájában az első helyen kell szerepelnie, ha nincs beállítva, akkor
nem csinál amúgysem semmit. Ha a conf.d -s móddal indítod, akkor nem
szükséges a jelenléte.

/etc/vdr/channel.list
Csatornalista, legeneráltatható a w_scan paranccsal (w-scan csomag), a
scan paranccsal (dvb-apps), a vdr-wirbelscan pluginnal a futó vdr -ben
is, ugyanis a vdr üres csatornalista esetén is elindul és le tudja ekkor
magának generálni. A vdr csomag német műholdas listát szállít.

/etc/remote.conf
A vdr irányítóeszközének definíciói, billentyűzet, vagy lirc.
Ha nincs ez a fájl, akkor először ennek definiálására vár egy darabig,
ha nincs reakció továbblép, elindul, de irányíthatatlan.
A definiálási képet a softhddevice nem jeleníti meg, a xineliboutput az
igen. A beidomításra a skinkurses plugin is használható, ez a vdr
alapcsomagban van.

/etc/vdr/setup.conf
Itt tárolja a beállításait, ha ezt letörlöd, akkor alappal indul
legközelebb.

Az egyes pluginoknak lehetnek saját beállítási lehetőségei a vdr
menüjében is feltüntetve, ezeket majd a /etc/vdr/plugins helyen fogja
tárolni.

A legegyszerűbb vdr indítás a xineliboutput pluginos minden varázslat
nélkül.

vdr '-Pxineliboutput -c' '-s killall vdr'

Ekkor a vdr a szállított Lcars skinjével indul, a menüben videó fájl
lejátszási lehetőség is van, akkor is, ha nincs DVB eszköz a masinában.

A softhddevice főleg nvidia kártyákhoz való, de bármilyenhez használható
szoftveresen is, mert ki lehet kapcsolni a hardveres használatát.

http://www.vdr-wiki.de/wiki/index.php/Softhddevice-plugin