[UBK dev] qt 5.8, sddm, konzol keymap

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2017. Feb. 1., Sze, 21:40:35 CET



2017-02-01 21:25 keltezéssel, Nemeth Akos írta:
> hát akkor grafikus felületen miért hibátlan
Ha jól tudom, a grafikus felületen a karakterek beállítása tök más, mint 
a konzolé.
És ezt jól tudom.
Amúgy manapság nem foglalkoztam vele, de volt az UHU fejlesztése során, 
úgy a 2.2 -ből történő átmenet tájékán, mikor elromlottak az akkori élő 
dev rendszeremen a konzol karakterek, ékezetek sem voltak, aztán 
helyrejött, no nem én hoztam helyre.
A sima egyszerű grafikus rendszerek meg akkor sokszor angolok voltak, 
míg rájöttem arra, hogy bizony az x alatti karakterek külön változó 
beállítást igényelenek.
Viszont végeztem már jó pár gentoo és arch telepítést is, akkor mindig 
először a nekik megfelelő módon ne kellett állítanom a konzol készletet, 
a locale változókat, satöbbi.

Mindenki másképp csinálja egy kicsit.
Az biztos, hogy a konzolos karakterkészlet beállítása a boot során az 
initramdiszkben lévő cuccokból történik, ezért kell újragenerálni, ha a 
már vinyóra áttért rendszeren van a beállítás megváltoztatása. Az lehet, 
hogy a mkinitrd szkript nem veszi be ezeket a beállítófájlokat?
Rezső tud erre majd választ adni, ő jobban ismeri az UHU 
rendszerindítási folyamatát nálam.


More information about the dev mailing list