[UBK dev] qt 5.8, sddm, konzol keymap

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2017. Feb. 1., Sze, 00:39:47 CET

Tue, 31 Jan 2017 17:02:51 +0000 -n
Nemeth Akos <nemeth.akos at live.com> írta:

>Sziasztok. Kipróbáltam a qt 5.8-at a tárolóból: két programot
>próbálgattam: az lxqt-t, és a vlc-t. Az lxqt tálcája szétesik,
>Rengeteg ikon helyén üresség van. Megpróbáltam újraforgatni, ám az
>lxqt-panel fordítása leáll.

Azzal, ami most van a dev tárolóban, a kde frameworks és plasma sem
fordul le. A kdeclarative ugyanis igényli a qml debug részt, ami le van
tiltva a -no-qml-debug opcióval.
Így nálam már egy újraforgatott qt5 van.
Aztán: az 5.8-as qt nem engedi az icu-t és az iconv-t egyszerre.
Az icu az alapértelmezett, azaz a valószínűleg kiforrottabb, jobban
támogatott. Ez igazából csak ott lehet gond, ahol a kód olyan, hogy
iconv-t használna a qt-n keresztül.
A pyqt5-nek sem tetszik az új qt, commercial licenszűnek veszi, így már
a configure is leáll. Ennek egyszerű az oka: a QLibraryInfo::licensee()
használatával kérdezi le, hogy opensource vagy commercial licenszű-e a
qt. Igen ám, csakhogy ez a függvény az 5.8-ban deprecated, és egy üres
stringet ad vissza... Mondjuk a pyqt5 csak a calibre-nek kell, úgyhogy
nagyon nem izgat a dolog, de jó tudni.

> [...]
>hogy egydül a breeze téma ad meg betűméreteket, meg általában véve is
>komplexebb a többinél, már ami a qml fájlokat illeti. A többi,
>egyszerűbb téma gondolom a "/usr/lib/qt5/qml/ SddmComponents" alatti
>qml fájlokat tölti be, én onnan "témázza magát"  De nem találok semmi
>kirívót. Magyarán szólva úgy néz ki a breeze téma csak azért jó, mert
>eleve bele vannak véve a betűméretek, míg a többi téma esetén ilyen
>nincs. Csak azt nem tudom mi alapján próbálja meg skálázni magát, mert
>sddm config dpi állítgatásra, vagy xrandr játszadozásra nem reagál.

Nálam az sddm az alap „témával”, azaz ahogy maga az sddm csomag
önmagában adja, tökéletes.
A többit az adott téma készítőjénél kell megreklamálni.

--
R.