[UBK dev] kdeapps

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2016. Dec. 22., Cs, 23:59:42 CET

> Az én mániám már évek óta az, hogy ne legyen egyetlen olyan, elsősorban
> a felhasználóknak és nem kizárólag a fejlesztőknek szánt csomagunk sem,
> mely az illető csomagot feltelepítve teljesen felesleges sallangokat is
> feltelepítsen pluszban, olyanokat, amik az illető program kifogástalan
> működéséhez valójában teljesen feleslegesek.

Ehhez képest nagyjából 80-100 csomag ilyen lehet.

> Ha valamelyik csomag egy *.pc -t felrak, akkor már én azonnal csinálok
> egy lehasított dev csomagot is belőle, mert ez máris egy rakás dev
> csomag feltelepítését eredményezi. Ez alól nálam csak akkor van kivétel,
> ha a konkrét csomag csakis fordítási, vagy fejlesztői célt szolgál, azaz
> akár lehetne a fő csomag neve valami-dev, hasítás nélkül.

Cáfolat: icon-theme-gnome-symbolic is tartalmaz egy .pc fájlt, mégsem ránt
fel semmit.
Az x.org-input-evdev sem tesz fel semmilyen dev csomagot, pedig abban .la
is van.

> Apropó, ha már egységesítés...
>
> Mi legyen a cinnamon, lxqt, lxde cuccokkal?
>
> Például most a cinnamon categories értéke CINNAMON, és a secton
> Applications/WindowManagers.
>
> Átállítsam a categories értékeket legalább github ub szinten az
> egyértelműeket LXDE, CINNAMON, LXQT értékre?

Rád bízom, ezért nem nyúltam hozzá.
Viszont nyilván jó lenne. Ha jól tudom, vannak közös használatú cuccok az
lxde és az lxqt között, itt az eredeti legyen a section. (Azaz ha
eredetileg lxde-s volt, csak átvette az lxqt, akkor LXDE legyen a section.
A gnome a legnehezebb. Ott ugyanis a fejlesztők szerint a "core suite"
része egy rakat olyan cucc is, amit nem csak a gnome használ: atk, glib,
gtk, libnotify...

> A másik kérdésem, hogy egy csomó fenti elemnél nincs is categories fájl,
> ez pótolandó?
> Az uhubuild-check ezt mintha nem is ellenőrizné, főleg a tartalmát nem.

A categories az UBK1-ben „deprecated”, ahol van, ott a section legyen a
categories.
Lényeges, hogy ez csak a fó csomagokra érvényes, azaz pl. a dev csomagok
ugyanúgy Development/Headers sectionnal maradnak. Ha esetleg van
categories, az kuka.
Ennek nagyon egyszerű oka van: a synaptic nem kezeli a Categories mezőt,
így csak magában a csomagban, illetve a Packages fájlban jelenik meg. Így
viszont nincs sok értelme.

--
Üdv,

Rezső