[UBK dev] kdeapps

Páder Rezső rezso at ubk.hu
2016. Dec. 22., Cs, 00:16:55 CET

> Gantlee: Előszöris is nem tudtam neki magyar leírást adni, valaki
> segíthetne lefordítani szépre: "Libraries for text templating with Qt"

Szövegsablonokat kezelő függvénytár Qt-hoz

> Le kellene választani a fejlesztői fájlokat. (meg talán másokból is,
> ezzel még hadilábon állok, nem tudom hogy mit hova kellene rakni. (.h
> gondolom mehet a dev-be, a .so az meg nyilán nem, de azért ennél
> összetettebb a dolog, nincs erre valami gyorstalpaló,tanács,stb? :)

Igazából 3 dolog dönti el, hogy kell-e dev csomag:
- csomag funkciója: ha más csomag is igényli .h / lib szinten fordításkor,
  akkor szinte biztosan kell.
- csomag tartalma: még ha kell is más csomagnak az adott csomagban lévő .h
  vagy lib, de pl. csak egy .h, egy .la és egy .pc fájl van benne a fő lib
  mellett, akkor ezeket nem muszáj külön dev csomagba tenni (pl.
  x.org-input-evdev ilyen). Csak fejléceket (pl. mdds), vagy csak statikus
  libeket (.a van, de .so nincs, pl. jansson, vc) sem kell szétbontani.
- csomag függőségei: ha a kész csomag függőségei között van -dev csomag, és
  az új csomag nem csak csomagkészítéshez, fordításhoz kell, akkor mindig
  kell dev csomag. Pl. a kdoctools felteszi a karchive-dev és a qt5-dev
  csomagokat, viszont a kdoctools szerepe az, hogy fordítás közben elkészít
  bizonyos dokumentációkat, így a kész csomagnak nem kell belőle semmi -
  így nem gond, hogy függ a karchive-dev és qt5-dev csomagoktól. De ha a
  pl. a vlc videolejátszó függőségei között ott lenne a glibc-dev, az már
  baj lenne - ezért van neki külön dev csomag.

> libkomparediff2: ez nem tudom hogy a kde szekcióba kerüljön, vagy inkább
> a libek közé?

KDE.
Iránymutatásként: amit a kde.org-ról, vagy a github.com/KDE alól szedsz le,
az minden KDE section, bármit csinál.
(Ugyanez érvényes a Mate és az Xfce esetében is: ami a saját letöltési
oldalukról, forrásukból származik, az minden MATE illetve XFCE section.
Sok esetben ugyanis nagyon nehéz összeszedni egy-egy desktop komponenseit,
ez főleg a két legnagyobbra igaz: a kde már most 137 ub-t jelent, a
gnome-ot saccolni sem tudom, az még nincs átállítva a GNOME section
használatára. No meg sokszor nem is egyértelmű a besorolás: pl. a
gnome-menus nem csak egy lib, hanem a gnome menü szerkezetét
adó .menu, és .directory fájlok is kellenek neki, amik viszont inkább a
Data kategóriába tartoznának... Így egyszerűbb: ami kde, az kde.)

> A ktorrent nem fordul le, 91%-nál megáll: ez elég ködös nekem, azt sem
> tudom hol a gond. talán a libktorrent nem jó, passz. a logot meg az
> ub-ket itt is csatolom.

Szerintem a kconfig-dev hiányzik neki a log alapján, az ub-ket még nem
néztem.

> Lehetne még kategóriák szerint elnevezni a
> csomagokat (pl kdegraphics-okular).

Hajrá :)

> Persze ez csak töredéke az összesnek, amarok még kde4 alapú, azzal
> inkább nem szenvednék, de ott a kdepim, meg az akonadi, az még elég
> nagy falatnak tűnik. Meg egy rakás játék, illetve többé-kevésbé
> haszontalan apróságok. De mielőtt továbbmennék ezeket a dolgaimat is
> helyre kellene rakni, ebben szeretnék kérni egy kis útbaigazítást
> illetve segítséget.

Majd alakul, nyugi.
Kapsz egy konkrét segítséget is, csatolom azt a files fájlt, amit én
használok mostanában (már ha el nem felejtem :)), ez a -dev csomagok kb.
90%-ára jó.

--
Üdv,

Rezső