[UBK dev] kdeapps

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2016. Dec. 21., Sze, 20:43:20 CET

> Le kellene választani a fejlesztői fájlokat. (meg talán másokból is,
> ezzel még hadilábon állok, nem tudom hogy mit hova kellene rakni. (.h
> gondolom mehet a dev-be, a .so az meg nyilán nem, de azért ennél
> összetettebb a dolog, nincs erre valami gyorstalpaló,tanács,stb?:)
Gyorstalpaló.

Van egy általánosan használt és jól bevált files fájlunk a főcsomagból
leválasztandó *-dev csomagok részére.
Ez a fájl a legtöbb dev csomagban ugyanaz, csak ritkán kell változtani,
én automatikusan szoktam, talán elítélendő módon odatenni.
Régebben a cmake fájlok nem szerepeltek benne, újabban már azokat is
odatesszük többnyire.

Például a plasma-desktop-dev -ben lévő már a cmake cuccokat is kiszedi a
főcsomagból, ezt is nyugodtan berakhatod a leendő dev csomagod bármelyikébe.

Minden sora egy szűrő minta, ami alaján kiszedi a telepített fájlokból a
csomagja számára az illeszkedő elemeket, a  @ kezdetű sorok csak a
szimlinkeket szedi ki, a többi a valódi fájlokat, könyvtárakat.

Ha elkészült a csomag, meg illik nézni, a *dpkg -I elkeszültdevcsomag*
paranccsal, hogy a főcsomag benne van é a dev csomag függőségeiben, ha
nincs, akkor be kell venni a dev csomag ubéjébe egy oda elhelyezett
depends fájlba a főcsomagot is.
Elv, hogy a leendő csomagokban csak a dev csomagokat soroljuk fel a
leendő csomag build-depends fájljában, mivel annak szinte kutya
kötelessége a főcsomagját is feltelepítenie a fordítási chrootba.