[UBK dev] Plasma

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2016. Dec. 18., V, 13:54:24 CET

> Új telepítést csináltam a legfrissebb KDE isóról, hogy utánanézzek a
> wailand ügynek.
>
> Egy 8 Gigás célpendrájvra képtelen voltam indítható telepítményt
> varázsolni.
> A telepítő szépen lefut, a pendrájv bootol, majd kernel pánik a
> ramdiszk kibontása alatt, mivel kevés a célterület.
> Nem értem, gyanús, hogy kicsiny a célterület.
> Ellenben egy 20 Gigás halódó IDE vinyóra telepítve az gond nélkül
> elindult.
>
> A wailand session is szépen elindul, ugyanazon a gépen, amin az előző
> [...]
Nos, végképp nem értem. :-(
Tök jó és szuper gyors a wailand -os plasma az új telepítményemen.

Kaptam egy 80 Gigás SATA vinyót, erre felraktam a felére egy 64 bites
windows 7-et, egytrészt hogy má legyen egy ilyen is "példaképp" gyanánt,
másrészt, hogy a melléje történő RIA feltelepítést is kipróbáljam. MSDOS
partíciótáblát gyártott, én még soha nem láttam ilyet működés közben, és
meglepve látom, hogy tök KDE plasma felület, és már a drájver javítója
is elég jó, elég jól összevadássza az alaplapi cuccokhoz meg észlelt
hardverekhez a megfelelő meghajtókat. No, az nvidia GF21 -hez kellővel
azért nekem kellett megetetnem.
A RIA telepítést egy régebbis szériából letöltött és 4 Gigás pendrájvra
kiírt LXQT isóról végeztem eyg primari boot -ot adva, meg az extendeden
belül egy swap -ot, meg egy gyökeret.
Szépen elindult a grub2 -ből a win7 és az lxqt is. Sőt, most már a gépen
lévő eddigi mási SATA vinyón lévő grub1 -ből is indítható valamennyi,
UHU-2.2, UHU-3, win7 és RIA.
Az új RIA-ra felraktam a meta csomagokból a MATE, CINNAMON desktopokat is.
Valamennyi szépen működik. Belaktam a MATE felületet, mert ezt szeretem
leginkább használni.
Elkezdtem itt a csomagfrissítést, az opendungeon -t, és mivel ez
szegmentációs hibával elszállt, felraktam az nvidia-340 -es csomagot, a
nouveaura gyanakodván. Azzal is elszállt, visszaraktam a tárolóban lévő
opendungeons csomagot, az is ugyanúgy elszáll.
Ekkor leszedtem az nvidia-340 -et, mert nem a nouveau lehet itt az ok.
Ekkor felraktam a kde metacsomaggal a plasma -t, hogy ellenőrizzem a
wailand felületet.
Először X alatt szépen elindult a plasma, majd kilépés után a plasma
(wailand) is!

Persze most az eredeti breeze a plasma -n minden, és végképp nem értem.
:-[