[UBK dev] Plasma

Kiss Attila attus at enterpriseforever.com
2016. Dec. 16., P, 18:18:27 CET

> Most, hogy megy, próbálkozom a *wailand* -al.
> Lekaptam az nvidia-340 -et, mert az wailand képtelen, a nouveauval
> ellentétben.
>
> És elindulna, *de ez most szintén fekete, tálca nélküli.* Ha előhívok
> egy ablakot, iszonyúan lassú.
>

> dbus-update-activation-environment: warning: error sending to systemd:
> org.freedesktop.DBus.Error.Spawn.ChildExited: Process
> org.freedesktop.systemd1 exited with status 1
>
> Az nvidia-340 -el az X alatt szuperul működik, amit eddig néztem.

Új telepítést csináltam a legfrissebb KDE isóról, hogy utánanézzek a
wailand ügynek.

Egy 8 Gigás célpendrájvra képtelen voltam indítható telepítményt varázsolni.
A telepítő szépen lefut, a pendrájv bootol, majd kernel pánik a ramdiszk
kibontása alatt, mivel kevés a célterület.
Nem értem, gyanús, hogy kicsiny a célterület.
Ellenben egy 20 Gigás halódó IDE vinyóra telepítve az gond nélkül elindult.

A wailand session is szépen elindul, ugyanazon a gépen, amin az előző
másik 40 Gigás telepítményemen az idézett gondok vannak, tetű lassúság.
Ezen meg villámgyors, de volt már vele kemény lefagyás is, minden log
nélkül, és rapszódikusan, a nouveaura gyanakszom.

Ráadásul a wailand logok mindkét vinyón szinte tök azonosak. A működőn
is van dbus-activate error.

Egyelőre rejtély, hogy az nvidia-340 felrakása, majd leszedése milyen
változást okozhatott a régebbi telepítményen, amin már jócskán történ
változtatás a telepítés után. Visszaraktam rá az nvidia-340 -et, és X
-el használom a plasma-t.